- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
6 اردیبهشت |
716,000 |
716,000 |
مس جهانی
6 اردیبهشت |
9,404 |
9,404 |
روی جهانی
6 اردیبهشت |
2,650 |
2,650 |
سرب جهانی
6 اردیبهشت |
1,945 |
1,945 |
آلومینیوم جهانی
6 اردیبهشت |
2,437 |
2,437 |
انس طلا جهانی
6 اردیبهشت |
3,319 |
3,319 |
انس نقره جهانی
6 اردیبهشت |
33 |
33 |
نیکل
6 اردیبهشت |
15,490 |
15,490 |
قلع
6 اردیبهشت |
31,975 |
31,975 |
نفت برنت
6 اردیبهشت |
66 |
66 |
نفت سبک آمریکا
6 اردیبهشت |
63 |
63 |
انقلاب صنعتی چهارم، موجب تحول و پیشرفت در لوازمخانگی شده است و شرکتهای تولیدکننده این محصولات در جهان به سمت پیشرفت خارقالعاده در حال حرکت هستند. تغییرات و پیشرفت تکنولوژی در جهان امروز به حدی سریع و فراگیر بوده که برخی از کارشناسان به دنیای امروز، جهان تبدیل رویاها به واقعیت نیز میگویند. تحلیلگران، ارزش بازار جهانی لوازمخانگی هوشمند را در سال ۲۰۲۱، معادل ۳۰/ ۸۱میلیارد دلار برآورد کردهاند. همچنین آنها انتظار دارند که طی سالهای ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ با نرخ رشد مرکب سالانه حدود ۸/ ۶درصد گسترش یابد.
این در حالی است که وضعیت صنعت لوازم خانگی در ایران چندان حال و روز مناسبی ندارد. این صنعت از یکسو با تورم مواد اولیه و نبود ماشینآلات تولیدی در داخل کشور مواجه است و از سوی دیگر به گفته اتحادیههای فروشندگان لوازمخانگی، خریداران داخلی نیز چندان از لوازمخانگی تولید داخل استقبال نمیکنند. با توجه به حضور جدی رقبای خارجی در بازار لوازمخانگی ایران و استفاده آنان از فناوری اطلاعات و ارتباطات در این بازار، موقعیت رقابتی شرکتهای داخلی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و لازم است با نگاهی علمی و دقیق، استراتژی مناسب رقابت در بازارهای داخلی طراحی شود.صنعت لوازمخانگی در ایران، زمانی موفق خواهد بود که از طرفی بتواند خود را پابهپای تغییرات تکنولوژی، بهروز کرده و حتی نوآوریهایی در این زمینه ارائه دهد و از طرف دیگر از توان رقابتی خوبی بهویژه از نظر قیمت برخوردار باشد. به همین دلیل، برخی از راهکارهایی که برای حل این چالشها در ایران میتوان پیشنهاد داد، عبارتند از: «برندسازی در صنعت لوازمخانگی»، «حمایت از نوآوری در صنعت لوازمخانگی»، «ایجاد شرکتها تخصصی تولید محصولات لوازمخانگی» و «تشکیل شرکتهای مشترک با تولیدکنندگان خارجی».
چند سالی است که در دنیا مفهوم اینترنتاشیا یا همان با دستگاههای مختلف از طریق شبکه و اینترنت است؛ یعنی کار با ابزارهای الکترونیکی بدون اینکه به صورت فیزیکی از آنها استفاده شود. شاید اگر ۲۰سال پیش میگفتند قرار است روزی از طریق تلفن همراه و لپتاپ فعالیتهای داخل خانه را از راه دور کنترل کنید و حتی غذا بپزید و ظرفها و لباسها را بشویید، برایتان کمی دور از ذهن میآمد؛ اما اکنون با کمک لوازمخانگی هوشمند، تکنولوژی هوش مصنوعی و نرمافزارهایی که روی دستگاهها نصب میشوند، میتوان قسمت اعظم فعالیتهای آشپزخانه، سیستم روشنایی و حتی کنترل تلویزیون خود را در هرکجا در دست گرفت.تقاضای محصولات خانگی هوشمند بهواسطه عواملی مانند پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات بیسیم، نفوذ روزافزون خانههای هوشمند در زندگی خانوادهها، افزایش تمایل مصرفکنندگان به استفاده از لوازمخانگی هوشمند و همچنین بالا رفتن قدرت خرید آنها هدایت شده است؛ بهطوری که براساس محصولات نهایی، لوازمی مانند ماشینهای لباسشویی هوشمند، در سال۲۰۲۱ بیشترین سهم را با بیش از ۴۵/ ۳۱درصد از درآمد جهانی به خود اختصاص دادهاند.
براساس کانالهای توزیع، صنعت جهان به دو بخش آنلاین و آفلاین تقسیم شده است. بخش توزیع آفلاین بر همه بخشهای صنعت تسلط داشته و بیشترین سهم را با بیش از ۶۴درصد از درآمد جهانی در سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده است. در دسترس بودن کارشناس در فروشگاه، کمک در مورد مشخصات محصول و راحتی در بررسی فیزیکی محصول، برخی از عوامل افزایش فروش لوازمخانگی هوشمند از طریق کانال خردهفروشی به صورت آفلاین هستند. رشد سریع بخش آنلاین را میتوان به گسترش سریع بخش تجارت الکترونیک و دیجیتالی شدن شرکتهای نوپا، بهویژه در کشورهای در حال توسعه مانند هند و چین نسبت داد که ۳۶درصد از درآمد جهانی را در اختیار دارند. علاوه بر این، محبوبیت فزاینده خرید آنلاین و استفاده از دستگاههای هوشمند در میان نسل هزاره و همچنین جمعیت جوان، سبک زندگی پرمشغله و انعطافپذیری خرید در هر زمان و هر مکان، فروش لوازمخانگی هوشمند را در سراسر جهان افزایش میدهد. از سوی دیگر، پیشبینی میشود که در بخش آنلاین سریعترین نرخ رشد را در آینده تجربه کند.