Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












کاهش مصرف مس در خودروهای برقی

کاهش مصرف مس در خودروهای برقی

کاهش مصرف مس در خودروهای برقی
مصرف مس در وسایل نقلیه الکتریکی با باتری سواری (BEVs) به طور پیوسته در دهه گذشته کاهش یافته است که ناشی از پیشرفت‌های فناوری متعدد در کنار افزایش استفاده از مواد جایگزین مانند آلومینیوم است.
در این نمودار، ما تکامل تقاضای مس را در اجزای فرعی مختلف وسایل نقلیه الکتریکی باتری سواری (BEV) از سال 2015 تا 2030F، همراه با کل تقاضای جهانی مس که توسط خودروهای برقی برای همان دوره هدایت می‌شود، تجسم می‌کنیم.
یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث این کاهش می‌شود، صرفه‌جویی است، جایی که مهندسان و تولیدکنندگان به طور مداوم کارایی و عملکرد اجزای مختلف را بهبود می‌بخشند که منجر به کاهش مصرف مس می‌شود. یک مثال کلیدی در تولید باتری است، جایی که ضخامت فویل مسی مورد استفاده در آند باتری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


شدت مس در هر خودرو
با توجه به Mineral Intelligence، انتظار می‌رود که شدت مس در هر خودرو تقریباً 38 کیلوگرم کاهش یابد، از 99 کیلوگرم در سال 2015 به 62 کیلوگرم تا سال 2030.در سال 2015، بنچمارک تخمین زد که استفاده از فویل مس کمی بیش از 41 کیلوگرم در هر وسیله نقلیه (با ضخامت متوسط ​​10 میکرون) بود، اما پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 به دلیل ادامه استفاده از فویل‌های نازک‌تر، این میزان به 26 کیلوگرم کاهش یابد.به طور مشابه، سیستم های سیم کشی خودرو بومی سازی شده اند، با پیشرفت در سیم کشی با ولتاژ بالا و یکپارچه سازی مدولار که باعث کاهش محتوای مس در دسته سیم ها می شود.
مس مورد استفاده در سیم کشی از 30 کیلوگرم در هر خودرو در سال 2015 به 17 کیلوگرم پیش بینی شده تا سال 2030 کاهش یافته است.الکترونیک قدرت جدیدتر و فشرده تر و مدیریت حرارتی بهبود یافته در موتورها و کابل های شارژ نیز به کاهش مصرف مس کمک کرده است.
جایگزینی نیز نقش مهمی ایفا کرده است و جایگزین هایی مانند آلومینیوم به طور فزاینده ای در قطعاتی مانند شینه ها، دسته سیم ها و کاربردهای کابل شارژ استفاده می شود.وزن سبک تر و هزینه کمتر آلومینیوم، آن را به یک جایگزین عملی برای مس در کاربردهای خاص تبدیل کرده است، اگرچه فضای اضافی مورد نیاز برای دستیابی به همان سطح رسانایی می تواند استفاده از آن را در موارد خاص محدود کند.
بنچمارک تخمین می زند که مس مورد استفاده در مهار سیم خودرو بین سال های 2015 تا 2024 30 درصد کاهش یافته است.
علیرغم کاهش مصرف مس برای هر وسیله نقلیه، چشم انداز تقاضای مس از بخش EV به دلیل رشد این بخش همچنان قوی است.


تجزیه و تحلیل معیار نشان می دهد که تا سال 2030، تقاضای مس تنها توسط خودروهای الکتریکی از 2.5 میلیون تن فراتر خواهد رفت و نقش مهم مس را در گذار به آینده کم کربن تضمین می کند.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید