Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












دنیای رسانه های اجتماعی در سال 2022

دنیای رسانه های اجتماعی در سال 2022

دنیای رسانه های اجتماعی 2022

در گذشته و سال های منتهی به سال 2016 جهان کاملاً در خواب بود که با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری و رسوایی کمبریج آنالیتیکا جلسات کنگره در مورد حریم خصوصی و تیرگی روابط ایالات متحده و چین ، هر روز موج تازه‌ای از جنجال در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دیده می شد.
در سال 2022، جهان اجتماعی شلوغ تر از سال های گذشته به نظر می رسد.مقیاس پلتفرم‌های متا هنوز به لطف دسترسی جهانی آن‌ها غالب است، اما تعدادی از شبکه‌های کوچک‌تر برای سهم بازار مبارزه می‌کنند. در اینجا نگاهی به پلتفرم های محبوب، سازماندهی شده از بزرگترین تا کوچکترین پایگاه کاربران فعال آورده شده است:


یوتیوب تنها رقیب واقعی برای مقیاسها و دسترسی متا است. مرکز محتوای ویدیویی آلفابت با ویژگی های اجتماعی بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. استقبال یوتیوب از اقتصاد سازندگان، با معرفی «دسته‌ها»، پلتفرم را بیشتر به قلمرو رسانه‌های اجتماعی خالص سوق می‌دهد.همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، چین اکوسیستم خود را از پلتفرم های اجتماعی و پیام رسانی بزرگ دارد که بزرگترین آنها وی چت است.

تنها پلتفرم در بین 20 پلتفرم برتر که در ایالات متحده یا چین مستقر نیست، برنامه پیام رسانی متمرکز بر حریم خصوصی، تلگرام است. این شرکت مستقر در دبی سابقه منحصر به فردی دارد. این پس از آن ایجاد شد که بنیانگذاران شبکه اجتماعی روسی VK پس از مقاومت در برابر فشار دولت برای انتشار داده‌های کاربران این شبکه اجتماعی در اوکراین کشور را ترک کردند.
امروزه تعدادی پلتفرم کوچکتر با علاقه خاص نیز وجود دارد. برای مثال OnlyFans بر تولیدکنندگان محتوای بزرگسالان تمرکز دارد. Parler و Truth Social برای کاربرانی که خواهان محدودیت کمتری برای محتوایی که پست می‌کنند و مصرف می‌کنند جذاب است. BeReal قصد دارد با ترغیب کاربران به ارسال یک عکس در یک زمان تصادفی هر روز، لحظات معتبرتری خلق کند.
این شرکت در سایه رشد عظیم فیس بوک راه اندازی شد و با انتظاراتی مواجه شد که برآوردن آن دشوار بود. اگرچه توییتر مخاطبان درگیر و تأثیرگذاری دارد، اما نتوانسته است از آنها در سطح پلتفرم های متا (به خوبی یا بد) درآمدزایی کند. معرفی توییتر آبی در سال 2021 در مقیاسی که شرکت امیدوار بود در میان کاربران طنین انداز نشد و «ناوگان» اساساً به عنوان یک آزمایش شکست خورده حذف شدند.

علاوه بر این، توییتر پلتفرم جذابی برای انتقاد و بحث پیرامون آزادی بیان است، و این به دلیل جایگاه مرکزی آن در گفتمان سیاسی است. این مسائل ارتباط مستقیمی با فروش اخیر این شرکت به ایلان ماسک دارد. در زمان این مقاله، توییتر خود را در میان یک بازسازی داخلی دردناک و بسیار عمومی می بیند.
رسانه های اجتماعی همیشه تحت سلطه فیس بوک و برنامه های مرتبط با آن بوده اند. وقتی یک رقیب جدید آمد، فیس بوک یا آن را به دست آورد (اینستاگرام، واتس اپ)، یا ویژگی های آن ها را «به دست آورد» (اسنپ چت). TikTok اولین چالشی است که شتاب و رشد خود را حفظ کرده است، حتی اگر اینستاگرام ویژگی های بسیار مشابهی را ارائه کند.TikTok همچنین یک مورد نادر از عبور یک محصول فناوری چینی به بازارهای غربی است. با این حال، برتری TikTok بدون بحث نبود. سوء ظن در مورد دسترسی چینی ها به داده های کاربران همچنان هم در ایالات متحده و هم در سایر بازارهای بزرگ در سراسر جهان یک مسئله است. TikTok از سال 2020 در هند ممنوع شده است.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید