Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












تعرفه جدید امریکا برای واردات ورقه‌های آلومینیومی از 18 کشور

تعرفه جدید امریکا برای واردات ورقه‌های آلومینیومی از 18 کشور

گزارش متال آنلاین، در خصوص تصمیم جدید ایالات متحده برای واردات ورقه‌های آلومینیومی از 18 کشور.

به گزارش متال آنلاین، ویلبر راس، وزیر بازرگانی امریکا اعلام کرده است که، ایالات متحده تعرفه‌های جدیدی به ارزش 1.96 میلیون دلار برای واردات ورقه‌های آلومینیومی از 18 کشور، اعمال می‌کند، چراکه دولت امریکا بر این باور است که، پیرامون تجارت این کالاها سیاست دامپینگ وجود دارد.

وزیر بازرگانی امریکا گفته است، تعرفه‌ها بلافاصله برای کشورهایی از جمله آلمان و بحرین اعمال می‌شوند، حتی اگر تشخیص داده شود که وجود دامپینگ در این بخش مقدماتی است.

وی در ادامه افزود، این تعرفه شامل کشورهای دیگری از جمله برزیل، کرواسی، مصر، یونان، هند، اندونزی، ایتالیا، عمان، رومانی، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه نیز خواهد بود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی امریکا اظهار داشت که، کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده تصمیم نهایی خود را در خصوص این تصمیم در ماه فوریه سال 2021 نهایی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه چین در این لیست حضور ندارد گفت، پیش از این‌ها، ایالات متحده برای محصولات آلومینیومی پکن تعرفه‌ اعمال کرده بود، که منجر به ظرفیت مازاد چینی‌ها شد و چینی‌ها مجبور شدند کشورهای دیگر را جایگزین کنند که در نتیجه باعث دامپینگ در ایالات متحده شد.

ویلبر راس، گفت، افزایش مصرف برخی از محصولات در ایالات متحده در میان شیوع این بیماری همه‌گیر، مانند وسایل نقلیه تفریحی و قایق‌ها، منجر به افزایش قیمت ورق‌های آلومینیومی شده است.

 دامپینگ چیست؟

دامپینگ، پرکاربردترین اصطلاحاتی است که در تجارت بین الملل مورد استفاده قرار می‌گیرد. منظور از دامپینگ این است که، محصولات و کالاها به ویژه کالاهای صادراتی با قیمتی کمتر از قیمت استاندارد آنها به فروش برسند و به طور کلی فروش کالا و محصولات، با قیمتی کمتر از قیمت مصوب یا قیمت داخلی است، به طوریکه صرفه اقتصادی ندارد. این نوع سیاست یعنی دامپینگ یا کارشکنی، نوعی اختلاف قیمت محسوب می‌گردد و این کار را معمولا تولیدکننده‌ها و بازرگانان با هدف کسب سود دراز مدت انجام می‌دهند، یعنی این افراد با هدف اینکه دیگر رقبای خود را از میدان رقابت بیرون کنند، این کار را انجام می‌دهند، که در نتیجه در طولانی مدت فقط خود آنها در بازار به عنوان فروشنده انحصارگر می‌مانند.

دامپینگ یا بازار شکنی، در اغلب کشورها رخ‌ می‌دهد، به ویژه در بازار کشورهایی که محصولات مشابه زیادی وجود داشته باشد، چراکه تولیدکنندگان یا بازرگانان از طریق این راه می‌توانند رقبای خود را کنار بزنند و همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، به عنوان تولیدکننده انحصاری و یا فروشنده انحصاری در بازار بمانند.

  • منبع: metalonline.ir
  • تاریخ: یکشنبه 20 مهر 1399 - 14:36
  • نویسنده: پ . ز
  • صفحه: اخبار فلزات
  • بازدید: 471
لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید