Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












100 برند برتر با ارزش در سال 2022

100 برند برتر با ارزش در سال 2022

100 برند برتر 2022

علیرغم ناملموس بودن یک برند، انکار اینکه یک برند قوی چقدر می تواند در افزایش سود یک شرکت موثر باشد، دشوار است. Brand Finance در گزارش سالانه جهانی 500 خود، چالش شناسایی با ارزش ترین برندهای جهان را نشان می دهد. این نمودار با استفاده از داده های آخرین ویرایش گزارش، 100 برند برتر با ارزش در سال 2022 را نشان می دهد.
این رتبه‌بندی ارزش برندها را اندازه‌گیری می‌کند، که می‌توان آن‌ها را دارایی‌های نامشهود مرتبط با بازاریابی در نظر گرفت که هویت و شهرت برند را در ذهن مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند. سعی می‌کند این را در شرایط مالی اندازه‌گیری کند، و محاسبه کند که برند برای شرکتی که آن را دارد، چه ارزشی دارد.


اپل با افزایش 35 درصدی نسبت به گزارش سال گذشته، جایگاه اول خود را در رتبه بندی با ارزش ترین برند جهان با ارزش کل برند 335.1 میلیارد دلار حفظ کرده است. این بالاترین ارزش برند ثبت شده در تاریخ گزارش جهانی 500 است که از سال 2007 هر سال منتشر می شود.
اپل به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان، بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط دارد، به‌ویژه در ایالات متحده، که در آن بیش از 50 درصد گوشی‌های هوشمند در حال حاضر آیفون هستند.
پس از اپل، آمازون با ارزش برند 350.3 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. این تعجب آور نیست، با توجه به اینکه این غول فناوری اغلب خود را با اپل در رده بندی می بیند و حتی در نسخه های قبلی گزارش در جایگاه اول قرار گرفته است.
یکی دیگر از برندهای ارزش برجسته TikTok است. این شرکت رسانه های اجتماعی نسبت به سال گذشته 215 درصد افزایش در ارزش برند خود را تجربه کرد و آن را به سریع ترین برند در حال رشد در کل لیست تبدیل کرد.بین سال‌های 2019 تا 2021، این پلتفرم شاهد افزایش سرسام آور پایگاه کاربری خود بود و تنها در دو سال از 291.4 میلیون به 655.9 میلیون رسید. بر اساس پیش بینی های Insider Intelligence، اگر این رشد ادامه پیدا کند، TikTok می تواند تا سال 2025 به نزدیک به یک میلیارد کاربر برسد.
بیش از یک سوم از برندهای موجود در لیست در بخش فناوری و خدمات قرار دارند. در مجموع، این دسته دارای ارزش نام تجاری 2.0 تریلیون دلار است.
رسانه دومین بخش با ارزش است - 19٪ از 100 برند برتر در بخش رسانه و ارتباطات از جمله گوگل، فیس بوک و وی چت قرار دارند.
COVID-19 تا حدودی دلیل این امر است، زیرا مصرف رسانه ها در سراسر همه گیری جهانی افزایش یافته است. به عنوان مثال، در 9 ماه اول سال 2021، استفاده روزانه از اسنپ چت 77 درصد رشد داشته است. علیرغم افزایش جذب کاربران، شایان ذکر است که این شرکت اکنون احساس درد می کند زیرا دنیای واقعی بار دیگر برای جلب توجه به رقابت می پردازد و تبلیغ کنندگان به دلیل نگرانی های رکود اقتصادی شروع به تخطی از برنامه می کنند.از آنجایی که محدودیت های همه گیر در سراسر جهان کمرنگ می شوند و زمزمه های رکود جهانی رشد اقتصاد جهانی را تهدید می کند، گزارش سال آینده ممکن است شاهد تغییرات بزرگی در ارزش برند باشد.
هنگامی که به محل استقرار این برندها نگاه می کنیم، می بینیم که ایالات متحده و چین 75 مورد از 100 برند برتر در رتبه بندی را به خود اختصاص داده اند. شگفت‌انگیزتر اینکه - فقط شش کشور 95 درصد از این فهرست را تشکیل می‌دهند.
رشد شرکت های چینی در صحنه جهانی در این تجسم منعکس شده است. به عنوان یک نقطه مقایسه، یک دهه پیش، تنها شش شرکت چینی در رتبه بندی 100 برتر Brand Finance قرار گرفتند و هیچ یک از آنها از نظر ارزش برند در 30 شرکت برتر قرار نداشتند.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید