- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
24 آبان |
571,000 |
571,000 |
مس جهانی
24 آبان |
8,917 |
8,917 |
روی جهانی
24 آبان |
2,894 |
2,894 |
سرب جهانی
24 آبان |
1,986 |
1,986 |
آلومینیوم جهانی
24 آبان |
2,491 |
2,491 |
انس طلا جهانی
24 آبان |
2,557 |
2,557 |
انس نقره جهانی
24 آبان |
29 |
29 |
نیکل
24 آبان |
15,765 |
15,765 |
قلع
24 آبان |
29,315 |
29,315 |
نفت برنت
24 آبان |
71 |
71 |
نفت سبک آمریکا
24 آبان |
68 |
68 |
اهداف و توسعه صنعت فولاد کشور در سند چشمانداز افق ۱۴۰۴ برنامهریزی برای دستیابی به سهم ۴درصد صادرات جهانی فولاد است. روند صادرات فولاد و محصولات فولادی ایران در سالهای ۱۳۹۰ تاکنون نشاندهنده افزایش حجم صادرات بوده است. اوج صادرات فولادی ایران در سال ۱۳۹۵ با حجم ۵/۹ میلیون تن رخ داده است.
با توجه به اینکه صنعت فولاد کشور در چند سال اخیر توانسته تا اندازهای به برنامههای پیشبینی شده نزدیک شود اما بهطور حتم فراهم شدن شرایط برای رسیدن به هدف صادراتی نیازمند برنامهریزی دقیقی است تا فاصله میان صادرات کنونی و رسیدن به افق ۱۴۰۴ با مشکلات کمتری همراه باشد و به راحتی در این مسیر قرار گرفت.در بررسی بازارهای هدف صادراتی ایران در مرحله نخست باید کشورهایی که تاکنون سابقه تجاری با ایران داشتهاند مورد ارزیابی قرار گیرند. بدین معنی که برای حفظ تجارت و امکان صادرات به این کشورها لازم است تا وضعیت اقتصادی، برنامههای توسعهای و زیرساختی آنها رصد شده تا از یک سو از فرصتهای آینده به بهترین نحو استفاده شود و از سوی دیگر در صورت بروز موانع در صادرات پیشبینیهای قبلی انجام شده باشد.
البته از سوی دیگر در بررسی بازارهای هدف صادرات فولاد ایران باید بهدست آوردن بازارهای جدید علاوه بر مسائل جغرافیایی و اقتصادی کشورها مورد بررسی قرار گیرد که این امر نیازمند بررسی حضور کشورهای رقیب و برنامههای صادراتی آنها است، چراکه بهطور حتم فاصله گرفتن از فضای برنامههای صادراتی کشورهای رقیب و کیفیت و نوع محصولات آنها باعث از بین رفتن فرصتها و فراهم شدن شرایط رشد برای سایر کشورها خواهد شد.