Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












نقش تولیدکنندگان در بازار

نقش تولیدکنندگان در بازار

 تولیدکنندگان و نقش آنها در بازار

بهرام کیانفر (مدیرعامل شرکت آذران فضا نما ) گفت: در صورتی که بازار فلزات ثبات پیدا کند، تولیدکنندگان محصولات فلزی می‌توانند با تکیه بر توان و تجربه خود که طی سال‌ها فعالیت به دست آورده‌اند، سایر موانع در مسیر تولید را برطرف سازند.وی گفت ما فعالیت خود را در سال 1381 آغاز کردیم و در ادامه از سال 1389 به صورت مستقل ادامه کار دادیم. چراکه تا پیش از این زمان، محصولات به صورت مشارکتی تولید می‌شد. دفتر مرکزی شرکت در استان تهران واقع شده است و کارخانه نیز در منطقه فشافویه قرار دارد. علاوه بر محصولات فلزی، محصولات دکوراتیو ساختمانی با جنس PVC نیز تولید می‌کنیم.
وی اضافه کرد: کف‌های کاذب آلومینیومی و فولادی در اتاق‌های سرور، دیتاسنترها، اتاق‌های مانیتورینگ، اتاق‌های برق و انواع پروژه‌های صنعتی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها کاربرد دارند.
وی افزود: آلومینیومی که در تولید دیوارپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت پروفیل است. در واقع ما شمش‌های آلومینیومی مورد نیاز خود را خریداری می‌کنیم و با استفاده از خدمات بعضی واحدهای تولیدی، به پروفیل تبدیل می‌کنیم. میزان مصرف آلومینیوم این شرکت برای تولید محصول، ماهانه نزدیک به هفت تا هشت تن است.
مدیرعامل شرکت آذران فضا نما در ادامه بیان کرد: سال پرچالشی را پشت سر گذاشته‌ایم و مهم‌ترین معضلی که برای تولیدکنندگان طی سال جاری به وجود آمده، افزایش قیمت‌ مواد اولیه است که سبب شده تا آن‌ها با کمبود نقدینگی مواجه شوند. با توجه به تجربیاتی که تولیدکنندگان طی سال‌های گذشته در مسیر تولید به دست آورده‌اند، به راحتی می‌توانند نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند اما مسئله مهم این است که چرا باید شرایط بازار، نوسانی پیش برود که در عوض پیشرفت در تولید، موانع متعددی به وجود بیایند؟
وی در تکمیل صحبت خود مطرح کرد: برای مثال، اگر ما با یک مشتری برای فروش محصول، قرارداد منعقد کنیم و در این قرارداد، مبلغ دریافتی از پیش قید شده باشد، پس از تولید محصول و در هنگام تحویل محصول به مشتری، به دلیل نوسانات قیمتی که در بازار وجود دارد، باید هزینه مضاعفی را برای خرید آلومینیوم بپردازیم. به عبارت دیگر، تولید با ضرر همراه شده است.
وی یکی از عوامل مهمی که باعث ایجاد چنین نوسانات قیمتی در بازار شده، نقش موثر دلالان دانست و گفت بسیاری از این افراد با خرید میزان زیادی از آلومینیوم، دپو کردن آن‌ و در نهایت، فروش این مواد اولیه با قیمت بالاتر به تولیدکنندگان در بازار آزاد، سبب ایجاد حباب قیمتی می‌شوند که اگر هر چه سریع‌تر برای این معضل چاره‌ای اندیشیده نشود، قطعا تعداد تولیدکنندگان ورشکسته شده افزایش پیدا خواهد کرد.
وی اذعان کرد: علاوه‌براین، ممنوعیت واردات آلومینیوم آلیاژی، چالش دیگری است که این روزها دامان بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی را گرفته است. تولیدکننده باید بتواند بدون هیچ دغدغه خاصی در تامین مواد اولیه، تولید و فروش محصول برنامه‌ریزی کند اما متاسفانه هنوز نمی‌توان به آلومینیوم‌های آلیاژی با کیفیت دست پیدا کرد. در بهترین شرایط و در صورت وجود این مواد اولیه نیز باید هزینه هنگفتی بابت خرید آن‌ها بپردازیم که عملا به نفع تولیدکننده نخواهد بود.
کیانفر در ارتباط با منابع تامین ماده اولیه، مطرح کرد: آلومینیوم مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین می‌کنیم و از بورس کالای ایران خرید انجام نمی‌دهیم. از مهم‌ترین دلایل مراجعه نکردن به بورس کالا، پایین بودن ظرفیت تولید محصولات آلومینیومی در شرکت آذران فضا نما است. با توجه به تمام چالش‌های موجود در حوزه تولید، اگر این شرایط ناپایدار ادامه پیدا کند، قطعا نمی‌توانیم به داشتن طرح توسعه‌ بیندیشیم زیرا زیرساخت‌های مورد نیاز جهت اجرای طرح توسعه آماده نیست. اکثر تولیدکنندگانی هم که در حال حاضر قادر به ادامه تولید هستند، صرفا به دلیل علاقه عمیقی است که به حرفه خود دارند.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید