Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












ضرورت واردات سرب

ضرورت واردات سرب

واردات سرب

وفایی(مدیرعامل شرکت پاسارگاد فلز خاورمیانه) گفت: با توجه به اینکه میزان باتری فرسوده موجود در کشور پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان شمش نیست و بخش عمده این باتری‌ها نیز توسط باتری‌سازان مصرف می‌شود، صنعت سرب مجبور به واردات ماده اولیه است که در این زمینه به همان روش ورود موقت کالا باید تکیه کرد زیرا واردات مطلق، سودی در بر نخواهد داشت. این شرکت در زمینه تولید انواع شمش سرب خالص و آلیاژی مشغول به فعالیت است و محصول تولید شده این شرکت به کشورهای مختلف صادرات می‌شود. این کارخانه در منطقه صنعتی چرم‌شهر در شهرستان ورامین مستقر شده و در حال حاضر 70 نیروی انسانی در خطوط تولید آن مشغول به کار هستند. عمده معاملات تجاری این شرکت با کشورهای کره جنوبی، هند و امارات است. با کشور عراق هم صرفا برای واردات باتری فرسوده تعامل داریم و کالایی به بازار این کشور ارسال نمی‌کنیم.

وفایی همچنین در مورد مشکلات واردات باتری فرسوده،اظهار کرد: بیشترین چالش‌هایی که در زمینه واردات باتری فرسوده وجود دارد، مربوط به قوانین زیست‌محیطی است. سازمان محیط زیست معتقد است که باید برای استحصال سرب از باتری‌های فرسوده از دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی استفاده کنیم که قیمت آن به حدود 30 میلیون یورو می‌رسد. باید نظر این سازمان در خصوص رعایت مسائل زیست‌محیطی به این شیوه، عوض شود زیرا تامین چنین ماشین‌آلاتی نیاز به سرمایه‌ای هنگفت دارد و در شرایط کنونی، بازده اقتصادی ندارد که بخواهیم در صورت توان، اقدامی انجام دهیم. از ابتدا تا آخرین مرحله واردات باتری فرسوده به طور دقیق و مستقیم تحت نظارت سازمان محیط زیست است. وی گفت: ماشین‌آلاتی هم که در حال حاضر در خطوط تولید خود قرار دادیم، توسط مهندسین خود شرکت بومی‌سازی شده و همچنین برخی از ماشین‌آلاتی به‌روز را نیز از طریق واردات تامین کرده‌ایم تا بتوانیم نظر سازمان محیط زیست را نسبت به واردات باتری فرسوده، تحت تاثیر قرار دهیم. ضمن اینکه واردات ما رسمی و قانونی است و تحت نظارت مستقیم سازمان محیط زیست انجام می‌شود.

وفایی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای که قرار است در کوتاه‌مدت در شرکت شرکت پاسارگاد فلز خاورمیانه انجام شود، تصریح کرد: در نظر داریم برنامه‌های تولید را به سمتی ببریم که در همین شرکت نیز بتوانیم خط تولید باتری راه‌اندازی کنیم و در کنار تولید شمش سرب از باتری فرسوده، باتری خودرو هم تولید و در بازار عرضه کنیم.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید