- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
15 اردیبهشت |
731,000 |
731,000 |
مس جهانی
15 اردیبهشت |
9,398 |
9,398 |
روی جهانی
15 اردیبهشت |
2,611 |
2,611 |
سرب جهانی
15 اردیبهشت |
1,931 |
1,931 |
آلومینیوم جهانی
15 اردیبهشت |
2,440 |
2,440 |
انس طلا جهانی
15 اردیبهشت |
3,265 |
3,265 |
انس نقره جهانی
15 اردیبهشت |
32 |
32 |
نیکل
15 اردیبهشت |
15,430 |
15,430 |
قلع
15 اردیبهشت |
30,880 |
30,880 |
نفت برنت
15 اردیبهشت |
59 |
59 |
نفت سبک آمریکا
15 اردیبهشت |
57 |
57 |
سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس بینالمللی استیل گفت: سیستمهای اکتشاف در دنیا تغییر کرده و ما نیز نباید از این موضوع غافل باشیم. لذا باید از دستگاههای جدید و به روز دنیا استفاده شود وی همچنین گفت این تغییر تکنیک باید در دستور کار فولاد قرار گیرد و نباید از تکنیکهای تولید غافل شد و باید به تغییر تکنیک توجه بیشتری داشته باشیم و انجمن فولاد با بررسی بیشتر این موضوع اطلاعات بیشتری را در اختیار ایمیدرو بهعنوان راهبر قرار دهد. وی ادامه داد: اگر در زمینه فولاد نیز به تغییر تکنیک توجه نکنیم قطعاً از بازار جا میمانیم، در حال حاضر ورقهایی که برای تولید خودرو استفاده میشود وزن بسیار کمی داشته و مقاومت بیشتری نیز دارند ضمن این که مصرف انرژی را نیز کاهش میدهند. وی تأکید کرد: باید برای حضور در تجارت جهانی هر چه سریعتر نسبت به شناسایی بازارهای هدف اقدام کرد. وی، گفت چین بازار بسیار بزرگی برای مصرف فولاد خام بوده، وضعیت رشد تولید در این کشور را قابل ارزیابی دانست و گفت: تقاضای این کشور در سال 2010 حدود 44.7 درصد جهان بود که در سال 2020 به حدود 56.2 درصد رسیده است. سعدمحمدی در ادامه میزان گردش مالی در فولاد را 1.5 تریلیارد دلار در دنیا اعلام کرد و این رقم را به لحاظ حجم مبادلات تجاری قابل توجه دانست.
وی گفت: در صورت عدم هماهنگی بین بخش تولید و بازار شاهد بروز مشکلاتی خواهیم بود؛ درصورتیکه مازاد تولید داشته باشیم و در داخل برای آن بازاری تعریف نشده باشد، ناچار هستیم محصول خود را با نازلترین قیمت صادر کرده تا بتوانیم گردش مالی ایجاد کنیم. وی با تأکید بر این که همان میزان که برای رشد تولید برنامهریزی میکنیم به همان میزان نیز برای تقاضا و بازارهای هدف باید برنامهریزی داشت، گفت: باید با شناسایی دقیق بازارهای مصرف و واردکنندگان فولاد در دنیا سعی کنیم با تجمیع شرکتهای بزرگ فولادی توان رقابت و حضور در بازارهای صادراتی خود را افزایش دهیم.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این که با بنگاههای اقتصادی کوچک نمیتوان در بازارهای صادراتی موفق عمل کرد، هشدار داد: مصرف سرانه فولاد کشور رو به کاهش است، با این شرایط در صورت از دست دادن بازار داخلی بهطورقطع در بازارهای صادراتی نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.