Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












طراحی جدید در نورد ذوب آهن

طراحی جدید در نورد ذوب آهن

تغییر طراحی در نورد ذوب آهن

تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند با ایده ای جسورانه ، اقدام به تغییر و اصلاح طراحی تولید تیراهنهای ۲۷ و ۳۰ در کارگاه نورد ۶۵۰ نمایند که حاصل آن افزایش کیفیت محصول ، صرفه جویی و قطع وابستگی به خارج از کشور است. محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در این خصوص به خبرنگار ما گفت : در ایام دهه مبارک فجر به همت بخش طراحی کالیبر این مدیریت و متخصصان فنی تولید در نورد ۶۵۰، مشکلات مربوط به تولید تیرآهن های سنگین ۲۷ و ۳۰( که با تولید ۳۰ شروع شده است ) که وابستگی صد درصدی به تامین غلتک های ۴۰ تنی فورج خارجی داشتند و با ریسک بالای توقف تولید مواجه بود ، مرتفع گردید.این اقدام به دنبال بروز مشکل بسیار جدی در تامین غلتک های فورج وارداتی برای تولید تیراهنهای ۲۷ و ۳۰ و سایر H های سنگین ( که قیمت بالایی هم دارند )در قفسه ۹۰۰ (BD) در کارگاه نورد ۶۵۰، که با وجود سه سال پیگیری هنوز تامین نشده است، صورت گرفت. به دنبال مواجه با تحریم ها و مسیر بسیار دشوار تامین غلتک های فورج، از حدود ۶ ماه پیش و به دنبال دو مرحله استفاده ناموفق از غلتک های ریخته گری تولید داخل و بروز حادثه برای آنها ، با ارائه طرحی جسورانه، برای کاهش نیروی نوردی و جلوگیری از حادثه اقدام نمودیم .
یوسف زاده با اشاره به اینکه مراحل کامل محاسبات مهندسی و طراحی در چهار ماه به کمک نرم افزار شبیه سازی، صورت گرفت ، بیان کرد : در این راستا به لطف وجود قفسه جدید آلمانی ۵A و تغییر صد در صدی در طراحی ، با تراش و آماده سازی غلتک های مربوطه ، آنها آماده ورود به خط شدند. بعد از این مرحله،قطعات تکنولوژی تکیمیلی از جمله هادی های جدید آماده سازی شده و در نوزدهم بهمن ماه به خط برده شدند و خوشبختانه بیستم بهمن ماه پروفیل تیرآهن ۳۰ بر اساس استاندارد ملی با موفقیت تولید گردید.

وی هم چنین گفت : نیاز به واردات غلتک های فورج صفر می‌شود،انتظار داریم با بکارگیری سیستم تاندم میل که به لطف وجود قفسه چهار غلتکی جدید (انیورسال جدید ۵A) میسر شد تاثیر قابل توجهی در کیفیت تولید و کاهش مصرف فلز و همچنین شاخه های طول کوتاه در تیرآهن ۳۰ را داشته باشد و همچنین این روش منجر به کاهش قابل توجه مصرف غلتک خواهد شد ودر استند میانی ۸۰۰ که قبلاً با تناژ حدود ۶۰۰۰۰ تن اسقاط می شد تا تناژ حدود سیصد هزار تن افزایش ظرفیت پیدا می‌کند.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید