Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












تولید لیتیوم بر اساس کشور (1995-2022)

تولید لیتیوم بر اساس کشور (1995-2022)

تولید لیتیوم بر اساس کشور (1995-2022)

لیتیوم اغلب به عنوان طلای سفید برای وسایل نقلیه الکتریکی شناخته می شود. این فلز سبک نقش کلیدی در کاتد انواع باتری‌های لیتیوم یونی دارد که برق خودروهای الکتریکی را تامین می‌کنند. بر این اساس، افزایش اخیر در پذیرش EV تولید لیتیوم را به بالاترین حد خود رسانده است.اینفوگرافیک زیر بیش از 25 سال تولید لیتیوم را بر اساس کشور از سال 1995 تا 2021 بر اساس داده های بررسی آماری انرژی جهانی BP نشان می دهد.


در واقع، ایالات متحده بیش از یک سوم تولید جهانی لیتیوم را در سال 1995 به خود اختصاص داد. از آن زمان به بعد تا سال 2010، شیلی با رونق تولید در سالار د آتاکاما، یکی از غنی ترین ذخایر آب نمک لیتیوم در جهان، به عنوان بزرگترین تولیدکننده این کشور انتخاب شد. تولید جهانی لیتیوم برای اولین بار در سال 2021 از 100000 تن فراتر رفت که نسبت به سال 2010 چهار برابر شده است. علاوه بر این، تقریباً 90 درصد آن تنها از سه کشور به دست آمده است.


استرالیا به تنهایی 52 درصد لیتیوم جهان را تولید می کند. برخلاف شیلی که لیتیوم از آب نمک استخراج می شود، لیتیوم استرالیا از معادن سنگ سخت برای ماده معدنی اسپودومن به دست می آید. چین، سومین تولیدکننده بزرگ، جایگاه محکمی در زنجیره تامین لیتیوم دارد. در کنار توسعه معادن داخلی، شرکت های چینی در دهه گذشته حدود 5.6 میلیارد دلار دارایی لیتیوم در کشورهایی مانند شیلی، کانادا و استرالیا به دست آورده اند. همچنین میزبان 60 درصد ظرفیت تصفیه لیتیوم جهان برای باتری ها است.
باتری ها یکی از محرک های اصلی افزایش تصاعدی تولید لیتیوم بوده اند. اما باتری‌ها چقدر لیتیوم مصرف می‌کنند و چقدر برای سایر مصارف مصرف می‌شود؟در حالی که لیتیوم بیشتر به دلیل نقشش در باتری های قابل شارژ شناخته شده است - و به درستی هم چنین است - کاربردهای مهم دیگری نیز دارد.قبل از اینکه خودروهای الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یون تقاضا برای لیتیوم را تغییر دهند، کاربرد نهایی این فلز در مقایسه با امروز کاملاً متفاوت به نظر می‌رسید.

در سال 2010، سرامیک و شیشه بیشترین سهم مصرف لیتیوم را با 31 درصد به خود اختصاص دادند . در سرامیک ها و ظروف شیشه ای، کربنات لیتیوم استحکام را افزایش می دهد و انبساط حرارتی را کاهش می دهد، که اغلب برای اجاق های شیشه-سرامیکی مدرن ضروری است.لیتیوم همچنین برای ساخت گریس های روان کننده برای صنایع حمل و نقل، فولاد و هوانوردی همراه با سایر مصارف کمتر شناخته شده استفاده می شود.از آنجایی که جهان باتری ها و خودروهای برقی بیشتری تولید می کند، پیش بینی می شود که تقاضا برای لیتیوم تا سال 2025 به 1.5 میلیون تن معادل کربنات لیتیوم (LCE) و تا سال 2030 به بیش از 3 میلیون تن برسد .برای زمینه، جهان در سال 2021 540000 تن LCE تولید کرد. بر اساس پیش‌بینی‌های تقاضای بالا، تولید باید تا سال 2025 سه برابر شود و تا سال 2030 تقریباً شش برابر شود.اگرچه عرضه در یک مسیر رشد تصاعدی بوده است، ممکن است بین شش تا بیش از 15 سال طول بکشد تا پروژه های جدید لیتیوم آنلاین شوند. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که بازار لیتیوم در چند سال آینده با کسری مواجه شود.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید