Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












پنج فلز گران قیمت باتری

پنج فلز گران قیمت باتری

پنج فلز گران قیمت باتری

بازارهای فلزی باتری به دلیل افزایش فروش خودروهای الکتریکی رونق گرفته است.مشکلات زنجیره تامین و شتاب جهانی برای تامین منابع، قیمت فلزات باتری را در سال گذشته به شدت افزایش داده است. و اگر فلزات باتری گران بمانند، سقوط آزاد یک دهه قیمت باتری لیتیوم یون ممکن است موقتا متوقف شود.
اینفوگرافیک زیر پنج فلز گران قیمت باتری را تا نوامبر 2022 با استفاده از قیمت های بازار فلزات شانگهای نشان می دهد.کبالت تا اواخر سال 2021 گران‌ترین فلز باتری بود، یعنی زمانی که قیمت لیتیوم به نقطه عطف رسید و به سمت بالاترین سطح تاریخ حرکت کرد.یک تن لیتیوم کربنات، یکی از اشکال تصفیه شده لیتیوم که در باتری ها استفاده می شود، اکنون بیش از 75000 دلار قیمت دارد که از حدود 6500 دلار در ابتدای سال 2021 افزایش یافته است.

قیمت‌های کربنات لیتیوم در سال 2021 حدود 496 درصد افزایش یافت و از نوامبر 2022 تا به امروز بیش از 100 درصد افزایش یافته است. افزایش تقاضا و فروش خودروهای الکتریکی قیمت‌ها را از سمت تقاضا هدایت می‌کند و کمبود عرضه فشار را تشدید می‌کند.امسال، منابع لیتیوم تحت تأثیر امواج گرما در چین قرار گرفته است، جایی که برخی از کارخانه‌ها به دلیل کمبود برق ناشی از تولید برق آبی تحت تأثیر خشکسالی به طور موقت تعطیل شدند. از منظری وسیع‌تر، بین سه تا پنج سال طول می‌کشد تا ظرفیت عرضه لیتیوم جدید آنلاین شود و واکنش سریع عرضه‌کنندگان به تقاضای فزاینده را دشوار می‌کند.
هزینه بالای کبالت عمدتاً به میزان تمرکز جغرافیایی عرضه آن نسبت داده می شود. حدود 70 درصد از تولید کبالت استخراج شده جهانی از جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) تامین می شود. علاوه بر این، استخراج کبالت در جمهوری دموکراتیک کنگو با چندین موضوع حقوق بشر از جمله کار کودکان مرتبط است.
گران ترین فلزات باتری برای ساخت کاتد استفاده می شود. کاتد بدون شک مهمترین بخش باتری است که عملکرد، طول عمر و برد را تعیین می کند. مس تنها ماده غیر کاتدی در این لیست است. به لطف رسانایی الکتریکی عالی، مس به عنوان یک جمع کننده جریان برای آند باتری استفاده می شود و به عنوان یک رسانه برای جریان الکتریکی و یک خروجی برای گرما استفاده می شود.به طور متوسط، کاتد 51 درصد از هزینه یک سلول باتری لیتیوم یونی را به خود اختصاص می دهد که عمدتاً به دلیل فلزات موجود در آن است.
بر اساس گزارش بلومبرگ نف، پس از کاهش 89 درصدی از سال 2010 تا 2021، پیش‌بینی می‌شود قیمت بسته‌های باتری لیتیوم یونی در سال جاری افزایش یابد .
انتظار می‌رود میانگین قیمت بسته‌های باتری از 132 دلار در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) در سال 2021 به 135 دلار در کیلووات ساعت در سال 2022 افزایش یابد. در حالی که این افزایش کم است، اگر طولانی شود، می‌تواند برابری قیمت بین خودروهای برقی و خودروهای گازسوز را به تاخیر بیندازد. پیش بینی می شود زمانی که قیمت ها به کمتر از 100 دلار در کیلووات ساعت کاهش یابد، رخ می دهد.
از نظر انتقال EV، قیمت‌های فلزی باتری بالاتر می‌تواند در نهایت منجر به افزایش هزینه متوسط ​​وسیله نقلیه الکتریکی شود و به طور بالقوه تبدیل به یک سرعت‌گیر برای پذیرش خودروهای الکتریکی شود. در نتیجه، افزایش عرضه فلز باتری و متعاقب آن تثبیت قیمت ها برای حفظ شتاب EV در مسیر حیاتی خواهد بود.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید