- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
18 دی |
641,000 |
641,000 |
مس جهانی
18 دی |
8,995 |
8,995 |
روی جهانی
18 دی |
2,888 |
2,888 |
سرب جهانی
18 دی |
1,934 |
1,934 |
آلومینیوم جهانی
18 دی |
2,491 |
2,491 |
انس طلا جهانی
18 دی |
2,643 |
2,643 |
انس نقره جهانی
18 دی |
30 |
30 |
نیکل
18 دی |
15,240 |
15,240 |
قلع
18 دی |
29,360 |
29,360 |
نفت برنت
18 دی |
76 |
76 |
نفت سبک آمریکا
18 دی |
73 |
73 |
طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی ( IEA )، خودروهای برقی مواد معدنی زیادی دارند و تقاضا برای فلزات حیاتی باتری را افزایش می دهند. همچنین انتظار می رود تقاضای لیتیوم، نیکل و کبالت تا سال 2030 از 10 تا 20 درصد به بیش از 80 درصد افزایش یابد .
از آنجایی که کشورهای سراسر جهان متعهد شدهاند تا سالهای 2035 و 2040 به تولید برق بپردازند، آیا ما عرضه مواد معدنی کافی برای تقاضای خودروهای برقی داریم؟عواملی مانند تمرکز ژئوپلیتیکی منابع، کیفیت مواد، زمان تولید صنعت معدن و عوامل محیطی با هم تعیین می کنند که آیا ما مواد معدنی مورد نیاز را داریم یا خیر.
چگونگی تأثیر مواد معدنی حیاتی
بازیافت یک راه حل جزئی برای کاهش عرضه مواد معدنی حیاتی است، اما تا حدود دهه 2030 از برآوردن سطوح بالای تقاضا کوتاهی می کند.در حال حاضر، منابع باتری های الکتریکی در کشورهای بسیار کمی متمرکز شده است. این تمرکز یک نگرانی فزاینده برای توزیع زنجیره تامین است.
چین بیش از نیمی از ظرفیت پردازش و پالایش لیتیوم، کبالت، و گرافیت و همچنین سه چهارم ظرفیت تولید باتریهای لیتیوم یونی را در خود جای داده است.اروپا بیش از یک چهارم مونتاژ EV در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، اما محل بسیار کمی از زنجیره تامین است، با سهم پردازش کبالت در منطقه 20٪ از ترکیب را تشکیل می دهد.
در همین حال، کره و ژاپن هر دو بخش قابل توجهی از زنجیره تامین پایین دستی را پس از پردازش مواد خام کنترل می کنند. کره 15 درصد از ظرفیت تولید مواد کاتدی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. ژاپن 14 درصد کاتد و 11 درصد آند را تولید می کند.
ایالات متحده تنها 10 درصد از تولید EV و 7 درصد از ظرفیت تولید باتری را به خود اختصاص داده است.گزارش جدید KGP Auto توصیه میکند برای کاهش مشکلات ناشی از تقاضای منابع، به عرضه مواد دسترسی پیدا کرده و با ترکیب انرژی سوخت گستردهتری مطابقت داشته باشد.
در این سناریو، فلزات گروه پلاتین (PGMs) همچنان با کمک به ساخت وسایل نقلیه آلایندگی پاکتر، نقش پیشرو در صنعت خودرو را بازی میکنند.این وسایل نقلیه از سوختهای پایدارتری مانند هیدروژن پشتیبانی میکنند و شکافهای رسیدن به اهداف خالص را پر میکنند و به خودروهای برقی اجازه میدهند تا با عرضه مواد مطابقت داشته باشند.