Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












خودروهای برقی، موتور محرکه تقاضای مس

خودروهای برقی، موتور محرکه تقاضای مس

ساخت خودروهای برقی به‌دلیل ساختمان و شبکه برقی این خودروها حدوداً دو برابر بیشتر از خودروهای احتراق داخلی کنونی، نیازمند مس است که همین امر موجب خواهد شد تا در آینده نزدیک تقاضای مس روند کاهشی نداشته باشد.

رشد بازار خودروهای برقی باعث رشد بازار برخی فلزات خواهد شد. فلزاتی که تاکنون سکون قیمتی را تجربه کرده بودند، تحریک خواهند شد؛ کمااین‌که قیمت برخی از آن‌ها تاکنون با رشد همراه بوده است. فلزاتی که در پی گسترش بازار خودروهای برقی تحت‌ تأثیر قرار خواهند گرفت اعم از مس، نیکل، کبالت، آلومینیوم و لیتیوم هستند. دلیل تحریک بازار مس با گسترش صنعت حمل و نقل برقی (باتری‌دار) این است که ساخت خودروهای برقی، حدوداً دو برابر بیشتر از خودروهای احتراق داخلی کنونی، نیازمند مس است. دلیل استفاده از مس ساختمان و شبکه برقی این خودروهاست.

علاوه بر مس، باتری خودروهای برقی وابسته به نیکل و کبالت به‌عنوان آند و کاتد است. مصرف آلومینیم در بدنه این خودروها به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند و همچنین لیتیوم، کارآمدترین الکترولیت مورد نیاز در باتری این خودروهاست. با توجه به اهمیت این فلزات در صنعت حمل‌ونقل برقی (باتری‌دار)، پرسش‌های متعددی درباره نحوه تغییر بازار هر فلز شکل می‌گیرد. در زمینه بازار مس، می‌توان ادعا کرد که وضعیت روشن‌تر است. با توجه به رسانایی فوق‌العاده مس، توسعه موتورهای برقی به‌عنوان محرکه خودروهای برقی، نیازمند مس خواهد بود. اگرچه جایگزینی برای رسانایی الکتریکی مس، در موتورهای برقی وجود ندارد، باتری‌های لیتیومی همچنان مورد مطالعه هستند.
براساس مطالعات اخیر پژوهشگران، باتری‌های نیکل- روی جایگزین‌های مناسب‌تری برای باتری‌های لیتیومی هستند. دلیل انتخاب این باتری‌ها در مطالعات اخیر، قیمت ارزان روی و مهم‌تر از آن، چرخه بازیابی ساده‌تر این باتری‌هاست. این در حالی است که این باتری‌ها از تعداد شارژ مجدد کمتر و توان به‌ازای هر سلول (پیل) پایین‌تری برخوردار است. بر این اساس، جایگاه نیکل، ثابت به نظر می‌رسد؛ اما در زمینه کبالت این احتمال وجود دارد که با فلز دیگری نظیر روی جایگزین شود.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید