- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
24 آذر |
596,000 |
596,000 |
مس جهانی
24 آذر |
9,060 |
9,060 |
روی جهانی
24 آذر |
3,088 |
3,088 |
سرب جهانی
24 آذر |
2,013 |
2,013 |
آلومینیوم جهانی
24 آذر |
2,615 |
2,615 |
انس طلا جهانی
24 آذر |
2,648 |
2,648 |
انس نقره جهانی
24 آذر |
30 |
30 |
نیکل
24 آذر |
15,876 |
15,876 |
قلع
24 آذر |
29,025 |
29,025 |
نفت برنت
24 آذر |
74 |
74 |
نفت سبک آمریکا
24 آذر |
71 |
71 |
مرادی(مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران) گفت: سالیانه حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار از صدور خدمات دانش فنی و مهندسی و حدود ۷ تا ۱۰ میلیون دلار نیز بابت فروش قطعات به کشورهای دیگر به دست می آوریم. وی با بیان اینکه درحال حاضر در سوریه و عراق تعمیرات نیروگاهی از سوی ایران انجام میشود، اظهار کرد: در برههای از زمان انجام این تعمیرات در ترکیه نیز انجام میشد و اکنون نیز برنامههایی را برای ورود به بخش تعمیرات نیروگاهی کشور ونزوئلا در دستور کار داریم.
وی با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته برای انجام تعمیرات نیروگاهی در ونزوئلا گفت: باتوجه به پتانسیل های ایران در حوزه تعمیرات نیروگاهی این توانایی وجود دارد که ۱۰ هزار مگاوات نیاز تعمیرات ونزوئلا را به طور کامل انجام دهیم. وی با بیان اینکه تاکنون پیشنهادی برای حضور در کشورهای اروپایی نداشتیم، گفت: در کشورهای اروپایی به دلیل اینکه این دانش وجود دارد، تا کنون تقاضایی برای حضور نداشتهایم اما اکنون تعمیرات نیروگاهی توسط متخصصان در داخل کشور انجام میشود و در کشورهای دیگر نیز توانستهایم موفقیتهای متعددی را بدست آوریم.
مرادی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد قطعات صنعت برق ساخت داخل هستند، گفت: توانایی تعمیر ۹۵ درصد قطعات در نیروگاهها وجود دارد، پنج درصد باقی مانده بعضا قطعات اصلی محصول به حساب می آیند و نیازی به ساخت داخل آنها نیست چراکه این قطعه خرابی ندارد، مگر اینکه حوادث خاصی برای نیروگاه ایجاد شود، البته باید توجه داشت که ساخت آن صرفه اقتصادی ندارد. خرید خارجی این قطعات هم انجام میشود.
وی با بیان اینکه حتی نیروگاه هایی که از گذشته و توسط کشورهای دیگر در ایران ساخته شده نیز قابلیت تعمیر دارند، گفت: قبل از ورود مپنا تمام نیروگاههایی که در کشور ساخته میشد با فناوری زیمنس بود و توانایی تعمیر تمام آن قطعات نیز وجود دارد. ضمن اینکه اکنون هیچ توربین خارجی در نیروگاه ها نصب نمیشود.