- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
29 فروردین |
521,000 |
521,000 |
مس جهانی
29 فروردین |
9,519 |
9,519 |
روی جهانی
29 فروردین |
2,794 |
2,794 |
سرب جهانی
29 فروردین |
2,148 |
2,148 |
آلومینیوم جهانی
29 فروردین |
2,565 |
2,565 |
انس طلا جهانی
29 فروردین |
2,380 |
2,380 |
انس نقره جهانی
29 فروردین |
28 |
28 |
نیکل
29 فروردین |
17,922 |
17,922 |
قلع
29 فروردین |
31,920 |
31,920 |
نفت برنت
29 فروردین |
89 |
89 |
نفت سبک آمریکا
29 فروردین |
85 |
85 |
به گزارش پایگاه خبری متال آنلاین و به نقل از Mining.com،شرکت معدنی چینی MMG تولید مس خود را در معدن Las Bambas واقع در پرو تا اواسط دسامبر، پس از ماهها انسداد جادهای متوقف کرد که از رسیدن تدارکات ضروری به محل عملیات جلوگیری کرده بود. این شرکت، به عنوان زیر مجموعهای از شرکت دولتی Minmetals چین، چنین اظهار کرده است که علیرغم برگزاری جلسات با ساکنین Chumbivilcas، به دلیل آنچه که «مطالبات تجاری بیش از حد» توصیف شده بود، رسیدن به توافق با آنها مقدور نبود. بومیان اطراف این جاده خواستار قراردادهای حملونقل آمایشی بیشتر، غرامت مالی برای زمین مورد استفاده برای ساخت جاده معدن و اقداماتی برای کاهش خسارتهایی بودند که ادعا میکنند عبور و مرور هر روزه تعداد زیادی کامیون در جاده، به محصولات آنها وارد میآورد.
آنها همچنین میخواستند با 8 درصد از سود سالانه معدن، صندوقی برای تامین مالی پروژههای مولد و اجتماعی ایجاد کنند، در حالی که شرکت پیشنهاد کرد به جای این میزان، تمامی مایحتاج مالی هر از پروژههای اجتماعی را بهصورت مجزا تامین خواهد کرد.
MMG بر این عقیده است که هموار کردن مسیر توافق وظیفه دولت است، اما راه حل بلندمدت، ایجاد یک راه ارتباط قطار باری جداگانه خواهد بود. طبق محاسبه وزارت حملونقل و ارتباطات پرو، ساخت راهآهن بیشتر از پنج سال زمان خواهد برد و همچنین هزینهای معادل 9.2 میلیارد دلار خواهد داشت. Las Bambas، به عنوان چهارمین معدن مس بزرگ پرو و نهمین در جهان، از زمان افزایش تولید در سالهای 2015-2016، با اعتراضات داخلی و خارجی و انسداد جادهها دست و پنجه نرم کرده است. عملیات معدنکاری، در سال 2019، توسط هفتاد گروه از بومیان هم راستای جاده 450 کیلومتری (280مایل) به سوی بندر Matarani که خواستار اقداماتی از سوی MMG و دولت محلی روی دود منتشر شده از کامیونها و آسیب به زمینهای کشاورزی بودند، برای بیش از 100 روز مختل شد.
یک اعتراض و انسداد سه هفتهای جاده که در اواخر سال 2020 شکل گرفت، مانع MMG از صادرات 189 هزار تن کنسانتره مس از معدن به ارزش 530 میلیون دلار شد. وقفههای بیشتر در سپتامبر همان سال، شرکت را مجبور به توقف عملیات به مدت چند روز ساخت. این شرکت بالاخره در اوایل اکتبر موافقت کرد که بومیان را، حتی با اینکه در حوزه نفوذ داراییهای معدنی نیستند، در زنجیره ارزش خود وارد کنند. به طور کلی، بر اساس برآوردهای شرکت، عملیات در Las Bambas از سال 2016 قریب به 400 روز با وقفه مواجه شده است. این معدن با ظرفیت تولیدی 400 هزار تن در سال (و مقدار قابل توجهی طلا و نقره) و یا حدود 2 درصد از کل تولید جهانی، حدود 69 درصد از درآمد MMG در سال 2020 را به ارمغان آورده است.
Ivan Glasenberg، مدیر عامل سابق Glencore در ماه ژوئن این چنین گفت: عرضه مس باید تا سال 2025 به میزان یک میلیون تن در سال افزایش یابد تا بتواند پاسخگوی تقاضای مورد نیاز باشد. تاجر کالاهای سوئیسی و معدنچی شماره چهار جهان، پس از اینکه پکن این واگذاری را مشروط به تایید ادغام Xstrata کرد، برای فروش و واگذاری معدن Las Bambas به یک کنسرسیوم چینی در سال 2014 دست برتر و بالاتری داشت، با واپس نگری به معادله نقدی 6.2 میلیارد دلاری، اکنون به نظر میآید که بازده بسیار خوبی برای Glencore بوده باشد، که از آن برای کاهش مقدار قابل توجه بدهی خود استفاده کرد.