Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












سبد پروژه‌های مس معدنی پُر می‎شود

سبد پروژه‌های مس معدنی پُر می‎شود

آغاز تحول سبز در صنعت حمل‌ونقل جهانی به ‌گونه‌ای پیش رفت که چشم‌انداز بی‌سابقه‌ای از تقاضا برای مس رقم خورد. این افزایش تقاضا علاوه بر خودروسازی برقی از توسعه و نوسازی شبکه‌های برق‌رسانی و زیرساخت‌های نیروگاهی انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نشأت می‌گیرد.

بازار مس با متوسط 20 میلیون تن تولید سالانه در 5 سال اخیر، حدود 10 برابر بزرگتر از بازار نیکل است. با گسترش خودروسازی برقی و مصرف آن در برخی کشورها، تقاضای مس به عنوان عضو مهمی از این خودروها و زیرساخت‌های شارژ آن‌ها افزایش یافت. در هر خودروی برقی به طور متوسط حدود 80 کیلوگرم مس وجود دارد که در مقایسه با حداکثر 24 کیلوگرم خودروهای احتراق داخلی، رقم قابل توجهی است. بیشترین استفاده مس در خودروهای برقی، به موتور، باتری‌ها و دسته سیم خلاصه می‌شود. علاوه بر خودروسازی برقی و زیرساخت‌های شارژ آن‌ها، نوسازی و افزایش شبکه‌های برق‌رسانی نیز حجم قابل توجهی به تقاضای جهانی مس می‌افزاید.

در سال 2017، گزارشی از شرکت معدنی گلنکور، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان، منتشر شد که گویای مطالعات تفصیلی در حوزه خودروهای برقی و میزان افزایش تقاضای مس ناشی از گسترش این بخش از صنعت حمل و نقل بود. این گزارش نشان می‌دهد که بخش خودروسازی برقی از صنعت حمل‌ونقل، قادر به افزایش تقاضای مس در سال 2030، به میزان 4 میلیون تن خواهد بود. این رقم، حدود 18 تا 20 درصد تولید مس تصفیه شده در 5 سال اخیر است. در حال حاضر، صنعت مس با موانع بزرگی روبه‌رو است که از این میان می‌توان به کاهش متوسط عیار معادن، دریافت مجوزهای مورد نیاز و محدودیت‌های زیست‌محیطی اشاره کرد.

در 5 سال اخیر که ارزش مس در بازارهای جهانی به طور متوالی سقوط کرد و در سال 2016 به حداقل قیمت 5 ساله خود (حدودا نصف قیمت سال 2011) رسید، تمرکز شرکت‌های بزرگ معدنی به حفظ نقدینگی و سود و زیان‌شان بیشتر شد. از این رو، بسیاری از پروژه‌ها معلق شدند.در این سال‌ها، نه‌تنها بودجه اکتشافی صنعت مس کاهش یافت، بلکه هزینه‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی نیز به طور قابل توجهی کاهش یافت.

صفحه بعد

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید