Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












سال 2021 میلادی؛ سال بهبودی جهانی

سال 2021 میلادی؛ سال بهبودی جهانی

گزارش متال آنلاین در خصوص چشم‌انداز بازارهای مالی و جهانی در سال میلادی جدید.

تولید و توزیع واکسن،‌ این امید را ایجاد کرده‌ است که 2021 سال بهبودی از بیماری همه‌گیر کووید-19 است، که برخی از بخش‌ها را نابود و تسلط برخی دیگر را تقویت کرده است.

در حال حاضر در انگلیس شاهد افزایش شمار مبتلایان به ویروس جهش‌ یافته کرونا هستیم. پیرو این مطلب، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است، احتمالا محدودیت‌های شدیدتری در این کشور اعمال می‌شود. ژاپن نیز اعلام کرده که، اعلام وضعیت اضطراری در شهر پایتخت خود را بررسی خواهد کرد.

در کوتاه مدت، شیوع ویروس کرونای جهش یافته در بازارهای مالی و همچنین بازار هدف ما، بازار فلزات پایه به ویژه مس، نوسان ایجاد خواهد کرد، اما باید توجه داشته باشید که واکسن‌های تولید شده در برابر این ویروس جهش یافته نیز موثر هستند، بنابراین با تسریع واکسیناسیون طی 2 الی 3 ماه آینده، احتمال می‌رود که از شیوع این ویروس کاسته شود. بنابراین، با وجود شیوع این ویروس جهش‌ یافته، از فصل دوم سال 2021، به احتمال بسیار زیاد بهبودی قابل توجهی در بازارها احساس خواهد شد.

کووید-19 به یک دهه قدرت دلار پایان داده و انتظار می‌رود که در سال 2021  مشکلات بزرگ دیگری را برای آن ایجاد کند.

بررسی سرمایه‌گذاری BofA در ماه دسامبر نشان داده است "شورتینگ" دلار دومین تجارت پر ازدحام بوده است.

خاطر نشان می‌کنیم، در امور مالی، "شورتینگ یا کوتاه کردن" در یک دارایی، به معنای سرمایه‌گذاری به گونه‌ای است که، در صورت افت ارزش دارایی، سرمایه‌گذار سود کسب می‌کند.

♦ اما سوال اساسی اینجاست، دلار چقدر و برای چه مدت سقوط می‌کند؟

براساس اظهارات تحلیلگران پیش‌بینی می‌شود، ضعف دلار تا اواسط سال 2021 ادامه داشته باشد که این مطلب در نتیجه تردیدهای مربوط به کووید-19 است.

همچنین این انتظار وجود دارد که واکسن‌ها و احیا شدن اقتصادها، سقوط دلار را تسریع کنند.

♦ چشم انداز سال 2021 برای بازارهای مالی چگونه است؟

اکثر تحلیلگران، اقتصاددادن و سرمایه‌گذاران، معتقد هستند که سال 2021، سال واقعا مثبتی برای بازارها خواهد بود. پیش‌بینی شده است، تقاضای متوقف شده برای سفر و اوقات فراغت یک دوره رشد فوق‌العاده را ایجاد کند.

اینگونه نیست که بلافاصله بعد از شروع واکسیناسیون در جهان بهبودی آغاز شود، البته جرقه آن زده شده، اما مدتی زمان می‌برد تا تاثیر واکسن‌ها در بازارهای مالی و جهانی دیده شود. این احتمال وجود دارد که از ماه مارس، آوریل و مه به بعد واکسن‌ها تاثیر خود را نشان دهند و میزان عفونت‌ها در سطح جهان کاهش پیدا کند.

به طور کلی، آنچه در مورد سال 2021 به نظر می‌رسد، این است که 2021 سال بهبودی است. توزیع بیشتر واکسن‌ها نیز سرعت این بهبودی را تسریع خواهد کرد.

  • منبع: metalonline.ir
  • تاریخ: دوشنبه 15 دی 1399 - 13:37
  • نویسنده: پ . ز
  • صفحه: اخبار فلزات
  • بازدید: 787
لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید