Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












افزایش تقاضای مس از سوی صنایع خودروهای برقی

افزایش تقاضای مس از سوی صنایع خودروهای برقی

تقاضای مس از سوی صنایع خودروهای برقی تا ۲۰۲۷ نه برابر افزایش خواهد یافت .

ر اساس تحقیق جدیدی که توسط مؤسسۀ بین المللی مس انجام گرفته بازار رو به رشد خودروهای برقی تأثیر چشمگیری بر تقاضای مس در طول دهه آینده خواهد گذاشت. این تحقیق تحت عنوان افزایش کاربرد مس در برقی سازی حمل و نقل و یکپارچگی ذخیرۀ انرژی توسط آی دی تک اکس هدایت شد و چشم انداز نوینی را در رابطه با نقش اساسی مس در صنعت خودروهای برقی فراهم می کند. خودروهای برقی مقدار زیادی مس را در باتری ها یشان و در سیم پیچ ها و چرخانه های مسی مورد استفاده در موتورهای الکتریکی به کار می برند. یک خودرو به تنهایی می تواند تا شش کیلومتر سیم کشی مسی داشته باشد.

این فلز همچنین برای جعبه تقسیم های مورد استفاده برای وصل کردن قالبها و سلولها در بسته های باتری و در زیرساختهای شارژ دهی مورد نیاز است. در حالیکه بسیاری از خودروها از موتورهای درون سوزی استفاده می کنند که نیاز به تا 23 کیلوگرم مس دارند، تحقیق یاد شده به این نتیجه رسید که یک خودروی الکتریکی هیبریدی 40 کیلوگرم، یک خودروی الکتریکی هیبریدی دو شاخه ای 60 کیلوگرم، یک خودروی الکتریکی باتری دار 83 کیلوگرم، و یک اتوبوس الکتریکی هیبریدی 89 کیلوگرم از این فلز نیاز دارند. یک اتوبوس الکتریکی که با برق باتری کار می کند، بسته به اندازه باتری مورد استفاده اش، بین 224 تا 369 کیلوگرم مس احتیاج دارد. کولین بنت، از کسانی که در انجام این تحقیق نقش داشته گفت،"مس بالاترین رسانایی را در میان فلزات غیر گرانبها دارد، و نقش مهمی را در تمام زمینه های تولید انرژی ایفاء می کند، اما این فلز اهمیت ویژه ای برای وسائل فنی با دوامی مانند خودروهای برقی در آینده دارد. مس کارایی و درجه اطمینان این خودروها را می افزاید و خودش یک ماده با دوام است، چون بدون از دست دادن خواص اش می تواند 100 درصد بازیافت شود." فرانکو گونزالس ، تحلیلگر ارشد فناوری در آی دی تک اکس که در تحقیق یاد شده نقش داشته، گفت،"پیش بینی می شود که تقاضا برای خودروهای الکتریکی در طول دهه آینده به نحوی چشنگیر افزایش یابد، چون این فناوری رو به پیشرفت است، شکاف قیمت بین این خودروها و خودروهای بنزینی پر می شود و شارژر های الکتریکی بیشتری وارد بازار می شوند. تحقیق ما پیش بینی می کند که این افزایش، تقاضای مس برای اتومبیلها و اتوبوس های برقی را از 185 هزار تن در 2017 به 1.74 میلیون تن در 2027 ارتقاء خواهد داد. این نشانگر رشدی نه برابری در تقاضاست.

مهمتر اینکه شارژر هر وسیله نقلیه 7/0 کیلوگرم به مصرف مس می افزاید و اگر این شارژرها از نوع سریع باشند هر کدام می توانند تا 8 کیلوگرم مس مصرف کنند." مصرف مس در این فناوری می تواند از این هم فراتر برود چون وسائط نقلیه غیر وابسته به انرژی وارد بازار می شوند. این وسائط نقلیه از صفحات انرژی زای نوری خورشیدی بر بامهای خود برای تهیه برق از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند. صفحات یاد شده نیز نیازمند مقادیر هنگفتی از مس هستند تا به کار شان ادامه بدهند.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید