Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












افزایش تولید و بهینه‌سازی انرژی، دو دستاورد تکنولوژی فلش

افزایش تولید و بهینه‌سازی انرژی، دو دستاورد تکنولوژی فلش

با تغییر نوع کوره ذوب از ریورب به فلش، میزان و راندمان تولید افزایش و مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی کاهش می‌یابد.با تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه از ریورب به فلش این مجتمع قادر است با استفاده از کنسانتره با عیار کمتر و استفاده از سایر تجهیزا

به گزارش مس پرس، مهندس حسین آخوندی مجری طرح توسعه ذوب سرچشمه با بیان این مطلب، درباره دلایل استفاده از این تکنولوژی در کارخانه ذوب سرچشمه، گفت: افزایش هزینه‌های انرژی و قوانین زیست‌محیطی سخت‌گیرانه باعث شده است تا همه کارخانه‌های ذوب دنیا فرآیند مورد استفاده خود را مورد بازبینی دوباره قرار دهند.
وی افزود: در این زمینه، شرکت‌های برتر همانند اتوتک، فرآیندهای جدید ذوب را معرفی کردند که در آن‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، فاکتورهای هزینه‌ و آلودگی نیز به‌شدت مدنظر قرار گرفته است.

مجری طرح توسعه ذوب سرچشمه با تأکید بر این‌که اولویت‌های زیست‌محیطی و افزایش بهره‌وری جزو سیاست‌های اساسی و اصلی شرکت مس است، اظهار داشت: در این راستا، طرح توسعه ذوب سرچشمه را با هدف پایداری تولید به‌واسطه اصلاح تجهیزات موجود و افزایش تولید ناشی از افزایش بهره‌وری، با همکاری مشاور خارجی شرکت اتوتک در دستور کار قرار دادیم.
وی تصریح کرد: پس از ممیزی کارخانه ذوب، طرح توسعه ذوب سرچشمه در قالب شش پروژه «تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب از ریورب به فلش»، «پروژه طراحی ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کنورتر‌ها»، «احداث کارخانه اکسیژن جدید»، «احداث کارخانه انبار کنسانتره جدید با هدف افزایش ذخیره کنسانتره مورد نیاز کوره فلش»، «احداث کوره آند شماره چهارم» و «تعویض جرثقیل‌های صد تن ذوب» اقدام به بازسازی و نوسازی این کارخانه کرد.
آخوندی با اشاره به وضعیت کنونی طرح‌های در دست اقدام گفت: از میان این شش پروژه، سه پروژه احداث کارخانه انبار کنسانتره جدید، احداث کوره آند شماره چهارم و تعویض جرثقیل‌های صد تن ذوب، تکمیل و تحویل بهره‌بردار شده است و تنها سه پروژه احداث کارخانه اکسیژن جدید، تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب از ریورب به فلش و پروژه طراحی ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کنورتر‌ها در مرحله اجراست.
وی افزود: در حال حاضر، کارخانه اکسیژن جدید در مرحله راه‌اندازی برای تأمین اکسیژن موردنیاز کوره فلش است و دو پروژه دیگر تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.
آخوندی گفت: با تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب مجتمع مس سرچشمه از ریورب به فلش، این مجتمع قادر است با استفاده از کنسانتره با عیار کمتر و استفاده از سایر تجهیزات موجود، ظرفیت تولید خود را از 120هزار تن به 282هزار تن مس آندی در سال افزایش دهد.
وی در پایان اظهار داشت: از نتایج زیست‌محیطی این پروژه می‌توان به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و به‌تبع آن، کاهش گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید