Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












تکمیل زنجیره تولید مس؛ از آذربایجان تا کرمان

تکمیل زنجیره تولید مس؛ از آذربایجان تا کرمان

قرار است نقش مسیر و پل ارتباطی را بازی کند که ذی‌نفعان شرکت مس بتوانند ازطریق آن سوال بپرسند و پاسخ بشنوند. پرسش و پاسخ پانزدهم را در ادامه می‌خوانید.

  • چرا کنسانتره تولیدی مجتمع مس سونگون به کرمان فرستاده می‌شود؟ آیا امکان صادرات مستقیم کنسانتره مس برای شرکت مس آذربایجان وجود دارد؟ در صورت صادرات مستقیم مس توسط شرکت مس آذربایجان، آیا این شرکت می‌تواند وجوه حاصل از آن را در بانک‌های استان سرمایه‌گذاری کند؟

​پاسخ‌دهنده: محسن بازارنوی، معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران

مجتمع مس سونگون، یکی از واحدهای تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران را عهده‌دار است و به دلیل وجود کارخانه تغلیظ در این مجتمع، تولید کنسانتره از معدن سونگون را مطابق برنامه‌ریزی تولیدی سالانه به عهده دارد. از آنجا که محصول نهایی شرکت ملی صنایع مس ایران «کاتد» بوده و ماده اولیه کاتد، کنسانتره است و از طرف دیگر، فرآیند تولید کاتد در حال حاضر در مجتمع مس سونگون فراهم نیست، بنابراین، کنسانتره تولیدی در مجتمع سونگون جهت ادامه فرآیند تولیدی کاتد و تکمیل آن، به منطقه کرمان که امکان تولید را دارد ارسال می‌شود تا زنجیره تکمیل محصول نهایی شود.

امکان صادرات کنسانتره شرکت مذکور وجود دارد، اما مطابق ماده 37 اساس‌نامه شرکت ملی صنایع مس ایران، افتتاح هر نوع حساب و استفاده از آن به نام شرکت نزد بانک‌ها و موسسات قانونی دیگر، از اختیارات هیأت‌مدیره است. بنابراین، هیچ‌گونه الزام قانونی و حقوقی مبنی بر سرمایه‌گذاری وجوه حاصل از فروش کنسانتره منطقه مس سونگون در بانک‌های استان وجود ندارد.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید