Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












بهره‌برداری از پروژه تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه در دهه فجر

بهره‌برداری از پروژه تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه در دهه فجر

پروژه تغییر تکنولوژی تولید کاتد در پالایشگاه سرچشمه از روش سنتی ورق اولیه به کاتد دائم با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش مس پرس، مهندس علی نوروزی بهجت معاون ذوب و پالایش سرچشمه با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت، گفت: اجرای طرح دابل کارخانه اسید سولفوریک و احداث کارخانه استحصال نیکل و مس از الکترولیت دو پروژة توسعه‌ای دیگر ذوب و پالایش سرچشمه است.
وی افزود: اجرای طرح دابل کارخانه اسید سولفوریک موجود برای افزایش ظرفیت تولید اسید و در راستای حذف نشر گاز SO2 به محیط طراحی شده است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 67 درصدی دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوروزی با اشاره احداث کارخانه استحصال نیکل و مس از الکترولیت Bleed پالایشگاه گفت: با نصب و راه‌اندازی تجهیزات کارخانه تولید نیکل از الکترولیت پالایشگاه، روزانه در حدود 345 کیلوگرم کاتد نیکل و 1700 کیلوگرم کاتد مس در مجتمع مس سرچشمه تولید خواهد شد.
وی افزود: این طرح پیشرفت فیزیکی 77 درصدی دارد و در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون ذوب و پالایش سرچشمه در بخش دیگری از سخنانش به رویکرد مس منطقه کرمان در خصوص کاهش هزینه‌های تولید و بومی‌سازی قطعات اشاره کرد و گفت: در همین راستا در سال جاری که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا تغییراتی که قرار بود توسط پیمانکاران بیرونی در کارخانه ذوب و پالایش صورت پذیرد توسط کارشناسان داخلی شرکت انجام شود.
وی افزود: تعویض پوسته و سیستم انتقال نیرو کنورترهای 3 و 4 و 5، تغییر سیستم کنترل جرثقیل‌های P&H، طراحی و ساخت داخل تعداد زیادی از قطعات جرثقیل‌های دماگ، کاهش 10 درصدی میل پانچ مصرفی کنورترها و تعویض شیرهای کنترلی مربوط به تانک‌های ذخیره الکترولیت از مهم‌ترین اقدامات معاونت ذوب و پالایش به‌منظور استفاده از توان داخلی کارشناسان شرکت است.
نوروزی با اشاره به استفاده از پوشش ضد اسید ایرانی که علاوه بر کاهش قیمت و حفظ کیفیت باعث بومی شدن این مواد نیز شده است گفت: همچنین در سال جاری با ساخت کاتالیت پنتا اکسید و انادیم توسط شرکت ایرانیان و تست آزمایشگاهی، عملی و استفاده صنعتی آن دیگر نیازی به واردات این محصول از خارج از کشور نداریم.
وی در پایان اظهار داشت: علاوه بر این، برای اولین‌بار موفق شدیم در ایران طراحی و ساخت و تست آزمایشگاهی و صنعتی آجرهای فری کروم (فاقد کروم) را در کوره‌های کنورتر مس سرچشمه با همکاری شرکت رفراتکنیک انجام دهیم که این موفقیت بزرگی برای مس منطقه کرمان محسوب می‌شود.

نظرات

  • ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران ،موفقیت های روز افزون کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران را تبریک گفته از درگاه حضرت احدیت پیشرفت های بیشتری را مسئلت دارم
    من همیشه آرزو داشتم علاوه بر استحصال مس طلا نقره و مولیبدن فلزات نیکل و کبالت هم در مجتمع های مس ایران جدا سازی و به تولید برسد.
لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید