Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












۲۵ درصد ظرفیت صنعت سرب و روی فعال است.

۲۵ درصد ظرفیت صنعت سرب و روی فعال است.

عضو هیأت مدیره انجمن سرب و روی گفت: در حال حاضر اکتشاف محدوده‌های معدنی، بیشتر به صورت دلالی دست به دست می‌شوند و این برای بخش معدن ما آفت به حساب می‌آید.

ابراهیم جمیلی در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اکتشاف محدوده‌های معدنی با ریسک همراه است و به همین دلیل دولت باید حمایت‌های لازم را از اکتشاف‌گران انجام دهد.

وی تصریح کرد: در واگذاری معادن باید دقت لازم صورت گیرد و به افرادی که می‌توانند محدوده‌های معدنی را فعال کنند، امکان برخورداری از معدن داده شود.

جمیلی با بیان اینکه در حال حاضر مواد استخراجی از معادن نسبت به کل معادن کشور بسیار کم است، گفت: اکتشاف ذخایر معدنی، بیشتر به صورت سطحی و در عمق 100 تا 120 متر انجام می‌شود، در حالی که در کشورهای خارجی، اکتشاف تا عمق 600 یا 700 متری نیز انجام می‌شود و حتی به بالای 1200 متر نیز می‌رسد.

وی در ادامه، در مورد برخی تصمیمات وزارت صنعت برای محدود کردن صادرات مواد معدنی خام به خبرنگار فارس گفت: باید به فراوری مواد معدنی کمک شود و در شرایطی صادرات مواد معدنی محدود شود که امکان فراوری آن در کشور وجود داشته باشد.

عضو هیأت مدیره انجمن سرب و روی ادامه داد: چرا در شرایطی که کارخانه فراوری سرب و روی در کشور وجود ندارد، عوارض 15 درصدی برای تولیدکننده کنستانتره سرب وروی وضع می‌شود؟

وی تأکید کرد:‌ از ابتدا باید کارخانه فراوری در کشور ایجاد شود و بعد برای وضع عوارض اقدام کنند.

جمیلی در ادامه با اشاره به برخی ایرادات مزایده معدن سرب و روی مهدی‌آباد گفت: همه اطلاعات باید در اختیار همه شرکت‌کنندگان قرار می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: وزیر صنعت وعده داده بود که معدن مهدی‌آباد تا پایان سال راه‌اندازی شود، ولی این اتفاق عملی نمی‌شود.

به گفته جمیلی، این در شرایطی است که هم‌اکنون کارخانه‌های سرب و روی با کمبود مواد اولیه روبه‌رو هستند و تنها 25 درصد ظرفیت تولید سرب و روی کشور فعال است.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید