- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
29 فروردین |
521,000 |
521,000 |
مس جهانی
29 فروردین |
9,519 |
9,519 |
روی جهانی
29 فروردین |
2,794 |
2,794 |
سرب جهانی
29 فروردین |
2,148 |
2,148 |
آلومینیوم جهانی
29 فروردین |
2,565 |
2,565 |
انس طلا جهانی
29 فروردین |
2,380 |
2,380 |
انس نقره جهانی
29 فروردین |
28 |
28 |
نیکل
29 فروردین |
17,922 |
17,922 |
قلع
29 فروردین |
31,920 |
31,920 |
نفت برنت
29 فروردین |
89 |
89 |
نفت سبک آمریکا
29 فروردین |
85 |
85 |
حمیدرضا رستگار(رییس اتحادیه آهن و فولاد ) گفت: به دلیل قطعی برق و کاهش تولید نباید ما شاهد افزایش قیمت آهن در بازار باشیم چرا که کاهش تقاضا نیز در این بازار به وجود آمده است اما متاسفانه القائات منفی مبنی بر افزایش قیمت آهن عاملی شده تا بازار با افزایش قیمت روبرو شود. وی همچنین گفت: برای ما نیز علامت سوال دارد که چرا باید بازار با افزایش قیمت روبرو شود اما به اعتقاد بنده نظام تولید و توزیع محصولات فولادی ضابطه مند نیست و از مکانیزم یک پارچه ای تبعیت نمی کند. با وجود آنکه محصولات فولادی باید در بورس کالا عرضه شوند اما برخی از خریداران با خرید محصولات به جای آنکه آنها را در زنجیره تولید خود قرار دهند در بازار توزیع می کنند آن هم با قیمت های بسیار غیرمنطقی، همین موضوع عاملی شد تا ما نتوانیم نظارت کافی بر بازار داشته باشیم.
وی افزود: چندین بار اعلام کرده ایم که نظام توزیع را در جریان تصمیم گیری ها قرار داده تا بتوانیم مدیریت لازم را بر بازار انجام دهیم اما وقتی بنده مسئول توزیع هستم ولی از آن طرف در تصمیم گیری دخالتی ندارم نمی توانم در ساماندهی بازار موفق باشم. نمی خواهم کسی را متهم کنم اما به صورت کلی زنجیره تولید و توزیع فولاد ضابطه مند نیست. چندین بار اعلام کرده ایم در جلسات مختلف ما نیز حضور داشته و نقطه نظرات خود را اعلام کنیم اما آقایان توجهی به این موضوع نمی کنند و به صورت جزیره ای تصمیم گیری ها را انجام می دهند.
وی با اعلام اینکه نباید در بازاری که ما کاهش تقاضا داریم و تولید بیش از نیاز است شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم، گفت: همه مقصر اصلی این موضوع را فروشندگان می دانند که آنها گران فروشی می کنند اما باید دلیل اصلی را از جای دیگر بررسی کرد. فروشنده محصول را در نهایت از واسطه ها خریداری کرده و با محاسبه سود در اختیار خریداران قرار می دهد، اما القائات منفی در بازار باعث می شود تا همه در تکاپو برای خرید باشند از آن طرف خبری از مصرف کننده نیست و فقط قیمتها افزایش پیدا می کند.