Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.

شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
با عضویت در سایت قیمت های روز را مشاهده کنید












ضربه درگیری‌های دریای سرخ به چینی‌ها

ضربه درگیری‌های دریای سرخ به چینی‌ها

ضربه درگیری‌های دریای سرخ به چینی‌ها

طبق گزارشات موسسه خاورمیانه، شرکت‌های چینی برای صادرات محصولاتشان به غرب با افزایش هزینه بسیاری روبرو شده اند که می‌تواند آنها را در خطر نابودی قرار دهد. به‌نظر می‌رسد درگیری‌ها در دریای سرخ به تاجران چینی ضربه زده است. یک تاجر چینی به رویترز گفته است اختلال­ در حمل‌و‌نقل در دریای سرخ موجودیت شرکت تجاری او را تهدید می‌کند. او که خودروهای ساخت چین را به آفریقا صادر می‌کند و از اروپا خودرو وارد به چین وارد می‌کند، مدعی شده است که هزینه حمل یک کانتینر به اروپا از 3 هزار دلار در ماه گذشته به 7 هزار دلار رسیده است.
اختلال در یکی از مسیرهای کشتیرانی پرتردد جهان سبب شده آسیب پذیری اقتصاد مبتنی بر صادرات چین نسبت به مشکلات عرضه و شوک‌­های تقاضای خارجی خود را نشان دهد.لی چیانگ، نخست وزیر چین روز سه شنبه در اجلاس داووس بر لزوم پایداری و روان بودن زنجیره های تامین جهانی تاکید کرد؛ بدون اینکه به دریای سرخ اشاره‌ای بکند.
برخی از شرکت‌­ها مانند شرکت آمریکایی BDI Furniture گفته‌اند که برای کاهش تاثیرات این اختلال در زنجیره عرضه، بیشتر روی کارخانجات در کشورهایی چون ترکیه و ویتنام حساب می‌کنند. این درحالی است که شرکت‌­های غربی از پیش نیز در تلاش برای کاهش وابستگی شان به چین بوده­‌اند.
اکنون این خطر وجود دارد که شرکت­‌های دیگر هم ازین روش پیروی کنند و در استراتژی کاهش ریسک خود تجدیدنظر کرده و نزدیک‌تر کردن تولید به خانه را انتخاب کنند.به عقیده موسس یک شرکت صادراتی، درصورتی که این روند همیشگی باشد، کل مکانیزم بازتنظیم خواهد شد. حتی ممکن است برخی شرکت‌­ها تولید بیشتری را به هند منتقل کنند که یک هفته به اروپا نزدیک‌تر است.
براساس گزارش رویترز، اختلا­های به وجود آمده در دریای سرخ فشارها را بر اقتصاد چین افزایش می‌دهند که همین حالا هم با بحران مسکن، تقاضای ضعیف مصرف کنندگان، کاهش جمعیت و نرخ رشد ضعیف دست و پنجه نرم می‌کند.تغییر مسیر کشتی‌­ها از دریای سرخ که کوتاه ترین مسیر از آسیا به اروپاست، و دور زدن دماغه امید نیک، دو هفته به برنامه کشتی­‌ها اضافه می‌کند و به این صورت ظرفیت کانتینرها کاهش می‌­یابد و در زنجیره های تامین گسسته می‌شود، چراکه کشتی‌­ها برای بارگیری مجدد دیرتر به بنادر باز می‌گردند.
برخی از شرکت­‌های تدارکانی اکنون در بندر نینگبو-ژوشان چین که به لحاظ تناژ بار از بنادر شلوغ جهان محسوب می‌شود کمبود کانتینر گزارش کرده­‌اند.طبق گزارشات موسسه خاورمیانه، کانال سوئز یک مسیر اصلی برای حمل کالاها از چین به سمت غرب محسوب می­‌شود به طوری که حدود 60 درصد از صادرات آن به اروپا از این مسیر صورت می‌­گیرد.

لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید