Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.

محافظت از برج ایفل با فلز روی

محافظت از برج ایفل با فلز روی

آیا می‌دانستید فلز روی از برج ایفل، برجی که زمانی به عنوان بلندترین برج جهان شناخته می‌شد و هم اکنون نیز نماد کشور فرانسه و پربازدیدترین بنای جهان است، محافظت می‌کند؟

از برجسته‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های بارز فلز روی، که تقریبا همه ما می‌دانیم، محافظت از فولاد در برابر خوردگی است. خوردگی جزء مسائل مهم تاثیرگذار در اقتصاد می‌باشد و عاملی است که باعث کند شدن حرکت رو به رشد اقتصاد می‌شود. تخمین زده شده است که، حداقل 4 درصد از درآمد ناشی از تولید ناخالصی ملی در کشورهای صنعتی (ایالات متحده 4/2 درصد) به علت مسئله خوردگی از دست می‌رود.

هزینه‌های خوردگی در ایالات متحده، سالانه، بالغ بر 200 میلیارد دلار، تخمین زده شده است.

زمانیکه فولاد توسط روی پوشانده می‌شود، دوام و پایداری آن بسیار بیشتر می‌شود. با توجه به استفاده زیاد فولاد در جهان، بیشتر شدن زمان ماند آنها و جایگزین نشدن در آن مدت لازم، سبب صرفه‌جویی در ذخایر معدنی، انرژی، و آلودگی کمتر محیط زیست می‌شود.

به عنوان مثال، در کشور سوئد آماری برای این صرفه‌جویی گرفته شده است، که با استفاده از فولاد با پوشش روی در هر سال، میزان انرژی صرفه‌جویی شده، معادل با انرژی یک کارخانه برق هسته‌ای می‌باشد.

برج ایفل، سازه بلند دورنمای پاریس و سمبل فرانسه می‌باشد که توسط «گوستاو ایفل» طراحی، و بین سال‌های (1887-1889)، درست 100 سال بعد از انقلاب کبیر فرانسه ساخته شد.

این برج در زمان خود تحولی نوین در سازه‌های از جنس فولاد با وزن کم، استحکام زیاد و قابل توجیه از لحاظ اقتصادی بوده است؛ اما با توجه به شکل، اندازه و مکان، برج نیاز به نگهداری زیادی در مقابل خوردگی دارد. وظیفه نگهداری این برج به تیم‌هایی از نقاشانی که از لحاظ کوه‌نوردی ورزیده بودند، سپرده می‌شد.

این گروه (25 نفره) هر 7 سال یکبار، ظرف مدت 14 ماه، با زحمت فراوان تمام ارتفاع 320 متری برج را رنگ می‌زدند؛ یعنی مساحت 200 هزار مترمربع، توسط نقاشان کوه‌نورد از بالا به پایین با استفاده از وسایل کوه‌نوردی (طناب و قلاب) کار می‌شده است (کاری فوق‌العاده دشوار و با هزینه‌های سنگین از جمله هزینه 60 تن رنگ، لوازم رنگرزی، پرسنل نقاش و غیره)، تا این که، بنا به نظر یک کارشناس خوردگی اهل اتریش، «سیستم دوتایی» بر روی برج اجرا گردید.

در این سیستم ابتدا فولاد گالوانیزه شده و سپس رنگ می‌گردد. بدین صورت، هر آسیبی که بر پوشش رنگ وارد آید، رویی که بر زیر رنگ واقع گردیده است، مانع از خوردگی فولاد می‌گردد.

در حال حاضر هر 25 سال یکبار، نگهداری در مقیاس بزرگ صورت می‌پذیرد و طبق برآورد صورت پذیرفته شده، با این کار حداقل 10 میلیون دلار در هزینه‌های نگهداری صرفه‌جویی می‌شود.

  • منبع: متال صنعت
  • تاریخ: یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 16:51
  • نویسنده: پ . ز
  • صفحه: متال صنعت
  • بازدید: 26
لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید

نام کاربری:
کلمه عبور:


عضویت در سایت

بازیابی رمز عبور

برآورد قیمت کیلوگرم و تومان می باشد.


شما در حال مشاهده ی قیمتهای هفته ی گذشته هستید
قیمت روز فقط برای مشترکین در دسترس است