- اخبار فلزات
- تحلیل و پیش بینی
- مقالات
- تالار گفتگو
- راهنمای سایت
- تبلیغات
- خرید اشتراک
- گفتگو با متال آنلاین
خوش آمدید مهمان!
محصول | قیمت خرید | قیمت فروش |
---|---|---|
مس کاتد
29 فروردین |
521,000 |
521,000 |
مس جهانی
29 فروردین |
9,519 |
9,519 |
روی جهانی
29 فروردین |
2,794 |
2,794 |
سرب جهانی
29 فروردین |
2,148 |
2,148 |
آلومینیوم جهانی
29 فروردین |
2,565 |
2,565 |
انس طلا جهانی
29 فروردین |
2,380 |
2,380 |
انس نقره جهانی
29 فروردین |
28 |
28 |
نیکل
29 فروردین |
17,922 |
17,922 |
قلع
29 فروردین |
31,920 |
31,920 |
نفت برنت
29 فروردین |
89 |
89 |
نفت سبک آمریکا
29 فروردین |
85 |
85 |
با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینههای مختلف، مخصوصا مصالح ساختمانی، نه تنها شاهد رفاه و آسایش ایدهآلی خواهیم بود، بلکه از خرید مصالح گران قیمت نیز صرف نظر میکنیم. یکی از این مصالح مدرن و جذاب که با کاربرد مناسب، توجه بازارهای داخلی و خارجی مصالح ساختمانی را به سمت خود معطوف نموده، سایدینگ است. این مصالح با برخورداری از خصوصیات منحصر بفرد بسیار مورد توجه انبوه سازان، پیمانکاران و افرادی که برای بازسازی برخی از مکانها اقدام مینمایند، قرار گرفته است. این نما اغلب محصولاتی هستند که با تقلید از محصولات چوبی طراحی و تولید گشتهاند که نه تنها ظاهری خیره کننده را برای نمای بنای شما به همراه خواهند داشت، بلکه کیفیت و کاربرد فوق العادهای نیز به ارمغان میآورند.
سایدینگ سمنت برد محصولی مناسب برای بام ساختمانهای ویلایی و نمای خارجی بوده که آب را به بیرون هدایت مینماید؛ همین امر باعث محافظت از بنا در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارانی خواهد شد. این محصول قابلیت استفاده به صورت عمودی و افقی را دارد و گزینهای مناسب برای پوشش و جلوگیری از نفوذ آب و باد به داخل ساختمان خواهد بود.
اگر به دنبال راهی برای بازسازی سایدینگ خود هستید و میخواهید که در هزینهها صرفهجویی کنید، ما به شما پیشنهاد میکنیم که آن را رنگ بزنید. سایدینگ در نمای خارجی یا بام خانههای ویلایی به کار میرود و هم جنبه زیبایی برای ساختمان دارد و هم از ساختمان در برابر شرایط نامساعد آب و هوایی محافظت میکند.
در ذیل این روش را مرحله به مرحله بازگو نمودهایم.
نقاشی آلومینیوم با فلزات دیگر خیلی متفاوت است. پس اول از همه جنس سایدینگ خود را شناسایی کنید. بعد از آنکه مشخص شد آلومینیوم است، ادامه مراحل را انجام دهید.
* مشخص کنید که آیا قبلا سایدینیگ رنگ شده یا خیر.
* مشخص کنید سایدینگ ترک یا شکستگی دارد یا خیر.
*از یک آهنربا استفاده کنید تا ببینید جنس سایندینگ چیست. اگر هنربا به سایدینگ بچسبد فولادی است و اگر نچسبد آلومینیومی است. همچنین یکی از نشانههای فولاد زنگ قرمز – قهوهایست.
سعی کنید با فشار قوی آب سایدینگ را بشویید. به خاطر داشته باشید که از بالا به پایین شلنگ آب را بگیرید زیرا اگر از پایین به بالا فشار آب را اعمال کنید سایدینگ آسیب میبینید. هر نوع ماده اضافی که در سطح سایندیگ وجود دارد را پاک کنید. اگر برای شستشو از مواد شوینده شیمیایی استفاده کردید به خاطر داشته باشید که به خوبی آن را با آب پاک کنید تا در فرآیند نقاشی اختلال ایجاد نکند.
در برخی موارد ممکن است برای صاف کردن و تمیز کردن سطح سایدینگ نیاز به سنباده زدن داشته باشید. بسته به بزرگی ابعاد ناحیهای که قصد نقاشی آن را دارید، میتوانید از چرخ سنباده استفاده کنید. در این روش سعی کنید از حکاکی یا قالبگیری خاص اجتناب کنید تا به آن آسیبی وارد نکنید. چرخ را از بالا به پایین و پایین به بالا بکشید و مطمئن شوید که همه مواد زائد را حذف کردهاید.
* از ورق سمباد 80 گرمی برای شروع سمباده استفاده کنید. حال یک ورق سنباده 220 گرمی را انتخاب و برای دومین بار عملیات سنباده زدن را انجام دهید. اگر میخواهید با قدرت سمباده بزنید مواظب باشید تا با فشار زیاد به فلز آسیب نرسانید.
*از سنباده کمتر از 80 گرم استفاده نکنید زیرا باعث یک آسیب پایدار در سطح فلز میشود.
برای تهیه این واشر میتوانید به فروشگاههای تخصصی مراجعه کنید. اما اگر فقط یک بار قصد استفاده از آن را دارید میتوانید از فروشگاههای محلی آن را اجاره و یا پرس و جو کنید که اگر دوستانتان این دستگاه را دارند از آنها اجاره کنید.
فشار، به طور معمول در آب به ازای هر متر مربع اندازهگیری میشود که به طور کلی از ۲۰۰۰ psi تا ۲۸۰۰ psi برای یک واشر گاز سوز در مقابل ۱۳۰۰ psi تا ۱۷۰۰ psi یرای یک جریان الکتریکی اندازهگیری میشود.
فشار بالاتر به معنای قدرت بیشتر است، اما همچنین به معنی سر و صدای بیشتر نیز هست، بنابراین آگاه باشید که چه آشفتگی ممکن است برای همسایگان خود ایجاد کنید.
فراموش نکنید که از ابزار ایمنی مناسب مثل چکمههای ضد آب، عینک ایمنی، دستکش و محافظ گوش استفاده کنید.
به دنبال پرایمری باشید که روغنی است. این پرایمر روغنی به عنوان یک لایه محافظتی اضافی عمل میکند. همچنین میتوانید از پرایمرهای اکریلیک نیز استفاده کنید. این نوع پرایمرها به عنوان یک زیرسازی قوی عمل میکنند به فلز میچسبند و به راجتی در برابر هر شرایطی همچون اکسیداسیون واکنش نشان نمیدهند. هوشیار باشید که زمانی میتوانید از پرایمر اکریلیک استفاده کنید که نقاشی اکریلیک داشته باشید.
*از بکارگیری پرایمر لاتکس جدا خودداری کنید. زیرا حاوی آمونیاک است و در طول زمان با آلومینیوم واکنش نشان میدهد که منجر به بوجود آمدن حبابهای کوچکی میشود که میتواند باعث خراب شدن پرایمر در کوتاهترین زمان و پاک شدن رنگ از سطح سایدینگ شود.
برای سطح خارجی آلومینیوم رنگی را انتخاب کنید که اکریلیک است. زیرا برای تمام فصول مناسب است، بهتر میماند، پوشش بهتری میدهد و کمتر رنگاش از بین میرود.
از رنگهای براقی که نور خورشید را منعکس میکنند استفاده نکنید، مگر آنکه در مناطق گرم زندگی میکنید و عمدا میخواهید این کار را انجام دهید. سعی کنید از رنگهای ماتی همچون پوستتخممرغی یا اطلسی استفاده کنید.
قبل از اینکه بخواهید کار را شروع کنید باید انتخاب کنید که از چه روش رنگ زدنی برای نقاشی سایدینیگ میخواهید استفاده کنید. مثلا میخواهید با اسپری رنگ کنید با با قلمو یا با غلتک؟
نوع این ابزار را حتما مشخص کنید. درحالی که نقاشی با قلمو یک روش به صرفه است اما زمان زیادی را از شما میگیرد. در مقابل با یک دستگاه اسپری میتوانید در کوتاهترین زمان نقاشی کنید اما روشی گرانقیمت است. یک انتخاب متوسط، انتخاب غلتک است زیرا نه تنها قیمت متوسط دارند بلکه نقاشی با آن از یک سهولت نسبی برخودار است. سعی کنید از قلمو با جنس الیاف مصنوعی و غلتک با جنس پشم گوسفندی استفاده کنید زیرا یه صاف درآمدن رنگ سطح سایدینیگ کمک میکند. اگر میخواهید با اسپری رنگ کنید، از اسپری بدون هوا که نوک آن 017. باشد، استفاده کنید.
در روشهای نقاشی با قلمو و اسپری شما نیاز به نردبان دارید. پس قبل شروع کار حتما نردبان را تهیه کنید.
در روش نقاشی با غلتک اغلب نیاز به نردبان نیست زیرا میتوانید سایز دستگیره آن را تغییر دهید اما اگر نیاز بود تا سقف را نقاشی کنید یا سایز دستگیره غلتک تغییر نمیکرد، به نردبان نیاز پیدا خواهید کرد.
برای انجام فرآیندهای پرایمر(بتونه کاری) و نقاشی باید شرایط آب و هوایی را هم در نظر بگیرید. هر عملیاتی که قصد انجام آن را داشته باشید به یک دمای مطلوب مشخص نیاز دارد، اما به طور کلی در هوای بارانی و دمای زیر 10 درجه سانتیگراد(معادل 50 درجه فارنهایت) نباید عملیات را انجام دهید. رطوبت یا شبنمهای باران باعث خراب شدن نقاشی میشوند.
*زمانیکه میخواهید عملیات پرایمر یا نقاشی را انجام دهید سعی کنید شرایطی را ایجاد کنید تا نور مستقیم خورشید خیلی به سایدینگ نتابد. زیرا باعث به وجود آمدن ترکها و حبابها در سطح سایدینگ میشود، که پس از خشک شدن کامل این ترک و حبابها بیشتر هم میشوند.
برای پرایمر کردن سایدینگ با روش غلتک، غلتک را به سرعت و با فشار در امتداد پانلهای سایدینگ بکشانید. سپس غلتک را در جهت مخالف و عقب، غلت بدهید. این کار برای آن است که مطمئن شویم پرایمر سطح سایدینگ را کاملا پوشش داده است. برای اطمینان از پوشش کامل و مناسب سایدینگ حداقل دو لایه پوشش، از پرایمر را روی سطحاش اعمال کنید. بعد از اعمال پرایمر شما احتمالا سطح فلز را مشاهده خواهید کرد، اما نگران نباشید پرایمر یک لایه نازک است و روی آن نقاشی میشود.
*بخاطر داشته باشید که همیشه از یک جهت سایدینگ را پرایمر کنید. یا از راست به چپ کار کنید و یا از چپ به راست، زیرا هم پرایمر سریع خشک میشود و هم از ایجاد خطوط مشهود در سطح سایدینگ جلوگیری میکند.
*بعد از آنکه به طور کامل فرآیند پرایمر را انجام دادید، اجازه دهید تا این پوشش به طور کامل خشک شود. بهترین زمان معمولا برای خشک شدن پرایمر چهار ساعت است.(البته بسته به نوع و مارک پرایمرها، ساعت خشک شدن متفاوت است و ما یک ملاک کلی را عنوان کردیم).
رنگ کردن را آغاز کنید. سعی کنید ابتدا بخشهای بالایی را رنگ بزنید و بعد بخشهای زیرین. اگر سایدینگ شما درجهت افقی است، قلمو(یا غلتک یا...) را در جهت راست حرکت دهید. اما اگر سایدینگ در حهت عمودی است قلمو را به سمت پایین بکشید. این کار فرآیند پوشش را تضمین میکند و مانع بوجود آمدن لکه در سطح سایدینگ میشود. بر اساس یک قاعده کلی، دو ساعت طول میکشد تا رنگ خشک شود. برای تست خشکی رنگ، ناحیهای که در تیررس دید مشهود نیست را لمس کنید. اگر رنگ حالت چسبنده نداشت و خشک شده بودید میتوانید دور دوم نقاشی را شروع کنید.
اعمال یک مرحله دیگر رنگ بر روی سطح سایدینگ اجباری و ضروری نیست، اما باعث حرفهای شدن کار شما میشود. همچنین باعث میشود تا دوام رنگ سطح سایدینگ بالا برود و اگر در رنگ اول خطوطی بجا مانده در زیر پوشش دوم، پنهان شوند.
اگر خراش را ناخالصی بر روی لایه اول ایجاد شده ابتدا آن را برطرف کنید و سپس رنگ دوم را بزنید. حتما توجه داشته باشید که برای رنگ دوم، رنگ اول باید کاملا خشک شده باشد.